Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska VM-truppen i slopestyle
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fo_Ja" data-source="post: 1173861" data-attributes="member: 44852"><p>Av: Calle_C Idag 13:27</p><p>Konstig attityd i sverige.. Amerikanarna som är med i OS truppen hyllas och dom är stolta över dom i Snowboard grenarna, märker man minst sagt på X-games där dom ALLTID skriver och nämner om dom är med i OS truppen. Borde inte vi kanske ändra inställning lite granna och kanske vara stolta över de som representerar de blå+gula färgerna? Har snowboard grenarna förstörts så hemskt mycket av FIS och OS? </p><p>Nu är amerikanarna lite mer patriotiska och stolta som personer över sitt land än vi är men jag gillar iaf idén med Slopestyle och Superpipe i skidgrenarna i OS tex. Vore det inte coolt med Wester, Harlaut, Olsson kanske mfl som alla tävlar för sverige om VM eller OS medaljer?</p><p></p><p>Jag tror vi alla är överens om att det kunde bli kul med ett eventuellt OS deltagande från svenska åkare i slope och pipe. Problemet är att det kan ta över och prägla sporten för mycket. Precis som många på Brobomb tillade när diskussionen togs upp där hade snowboard redan hunnit växa till sig och blivit en stabil sport med en fri anda innan de blev en olympisk sport. De åkarna som hade högsta lönerna inom snowboard den vintern Nagano OS kördes var Jeremy Jones och JP Walker, två killar som bara filmar och dessutom kör mest urban. Deras märken hade inte rötter i organiserade tävlingar i alpint och liknande sedan hundra år tillbaks utan kom ur ett helt nytt uttryck. Därför kunde sowboardbranschen själv välja att gå sin väg utan påtryckningar från någon gammal VD i Frankrike som bara ville satsa på att financiellt stödja FIS tävlingar och de åkarna som deltar. Jag har inget emot tävlingsåkare, de driver sporten framåt men det finns det fler som gör på annat håll vilket är minst lika viktigt för att hålla skidåkningen bred och fri.</p><p></p><p>Jag hoppas som tidigare nämnt att det kan bli positivt med OS och att det kan generera pengar och uppmärksamhet. Det får dock inte göra det på bekostnad på typ Travelling Circus, B&E och alla andra som bara försöker ha kul och synas. Vi på TFJ vet själva hur svårt det är att slå sig in i en bransch som redan domineras av tävlingar och reglerade former till viss del och hoppas att det inte ska gå ännu mer åt det hållet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fo_Ja, post: 1173861, member: 44852"] Av: Calle_C Idag 13:27 Konstig attityd i sverige.. Amerikanarna som är med i OS truppen hyllas och dom är stolta över dom i Snowboard grenarna, märker man minst sagt på X-games där dom ALLTID skriver och nämner om dom är med i OS truppen. Borde inte vi kanske ändra inställning lite granna och kanske vara stolta över de som representerar de blå+gula färgerna? Har snowboard grenarna förstörts så hemskt mycket av FIS och OS? Nu är amerikanarna lite mer patriotiska och stolta som personer över sitt land än vi är men jag gillar iaf idén med Slopestyle och Superpipe i skidgrenarna i OS tex. Vore det inte coolt med Wester, Harlaut, Olsson kanske mfl som alla tävlar för sverige om VM eller OS medaljer? Jag tror vi alla är överens om att det kunde bli kul med ett eventuellt OS deltagande från svenska åkare i slope och pipe. Problemet är att det kan ta över och prägla sporten för mycket. Precis som många på Brobomb tillade när diskussionen togs upp där hade snowboard redan hunnit växa till sig och blivit en stabil sport med en fri anda innan de blev en olympisk sport. De åkarna som hade högsta lönerna inom snowboard den vintern Nagano OS kördes var Jeremy Jones och JP Walker, två killar som bara filmar och dessutom kör mest urban. Deras märken hade inte rötter i organiserade tävlingar i alpint och liknande sedan hundra år tillbaks utan kom ur ett helt nytt uttryck. Därför kunde sowboardbranschen själv välja att gå sin väg utan påtryckningar från någon gammal VD i Frankrike som bara ville satsa på att financiellt stödja FIS tävlingar och de åkarna som deltar. Jag har inget emot tävlingsåkare, de driver sporten framåt men det finns det fler som gör på annat håll vilket är minst lika viktigt för att hålla skidåkningen bred och fri. Jag hoppas som tidigare nämnt att det kan bli positivt med OS och att det kan generera pengar och uppmärksamhet. Det får dock inte göra det på bekostnad på typ Travelling Circus, B&E och alla andra som bara försöker ha kul och synas. Vi på TFJ vet själva hur svårt det är att slå sig in i en bransch som redan domineras av tävlingar och reglerade former till viss del och hoppas att det inte ska gå ännu mer åt det hållet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Svenska VM-truppen i slopestyle
Tillbaka
Topp