Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Tema Bumma: Jobb eller plugg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Owpuz" data-source="post: 1159956" data-attributes="member: 88925"><p>Jag har kört på jobbalternativet. Jag har jobbat bland annat som barchef i norge och då fått åka varje dag från att jag vaknar vid 10-11tiden tills liftarna stänger. Sen var det hem, ta en dusch och käka mat som kockarna gjorde klar till oss vid 5 snåret. Sen var det att jobba tills utpå natten. Upprepa tills säsongen är över. </p><p>Sen var det att pila därifrån med ungefär 100 000:- på fickan. BALI nästa!</p><p>Norge är sweet, de har bra åkning och man tjänar bra med pengar. Vill man så är det ett bra land att göra karriär i med då deras organisationer ofta inte är lika tröga som svenska. Gör man ett bra jobb är chansen stor att man blir befodrad. </p><p>Men även norge har råkat ut för mindre seriösa bummare genom åren så sök fan inte jobb om du tänker baila precis innan påsk utan att sägan något, för det är sånt som gör livet svårare för både dina homies som jobbar på samma ställe och så får svenskjävlar ett sämre rykte. Men för den som vill göra ett bra jobb och tjäna lite pengar samtidigt som man får åkning finns det möjligheter. </p><p></p><p>Enjoy bumming responsibly!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Owpuz, post: 1159956, member: 88925"] Jag har kört på jobbalternativet. Jag har jobbat bland annat som barchef i norge och då fått åka varje dag från att jag vaknar vid 10-11tiden tills liftarna stänger. Sen var det hem, ta en dusch och käka mat som kockarna gjorde klar till oss vid 5 snåret. Sen var det att jobba tills utpå natten. Upprepa tills säsongen är över. Sen var det att pila därifrån med ungefär 100 000:- på fickan. BALI nästa! Norge är sweet, de har bra åkning och man tjänar bra med pengar. Vill man så är det ett bra land att göra karriär i med då deras organisationer ofta inte är lika tröga som svenska. Gör man ett bra jobb är chansen stor att man blir befodrad. Men även norge har råkat ut för mindre seriösa bummare genom åren så sök fan inte jobb om du tänker baila precis innan påsk utan att sägan något, för det är sånt som gör livet svårare för både dina homies som jobbar på samma ställe och så får svenskjävlar ett sämre rykte. Men för den som vill göra ett bra jobb och tjäna lite pengar samtidigt som man får åkning finns det möjligheter. Enjoy bumming responsibly! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Tema Bumma: Jobb eller plugg
Tillbaka
Topp