Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Templets värstingränna X-files: tankar kring ett exponerat offpiståk i Sylarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1236458" data-attributes="member: 29415"><p>Tycker det är lite mycket gå på magkänsla. Hur hanterar du tex det du skriver om vädret i inledningen? Sitter du med Excel och följer vädret i veckor innan du ska ge dig av (jag tror inte det, men egentligen skulle man behöva följa snötäckets utveckling från föregående sommar för att ha koll på sprickor mm).</p><p></p><p>Dessutom missas en helt avgörande aspekt: planeringen av svängar. Ibland måste man stå åt rätt håll för att komma förbi ett hinder. Man vill inte tvingas göra ett lappkast när man står och gungar på ett par stenar.</p><p></p><p>Sedan överskattar folk svårigheten med brantåk. Första gången jag åkte Couloir en Y i La Grave var jag extremt uppjagad på vägen dit och de första svängarna men efter några lyckade svängar slappnade jag av och kunde njuta av upplevelsen. Den var snäppet brantare än vad jag åkt tidigare men inte direkt svårare. KBK.</p><p></p><p>Artikeln hade för övrigt mått bra av en redaktör med en rejäl rödpenna!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1236458, member: 29415"] Tycker det är lite mycket gå på magkänsla. Hur hanterar du tex det du skriver om vädret i inledningen? Sitter du med Excel och följer vädret i veckor innan du ska ge dig av (jag tror inte det, men egentligen skulle man behöva följa snötäckets utveckling från föregående sommar för att ha koll på sprickor mm). Dessutom missas en helt avgörande aspekt: planeringen av svängar. Ibland måste man stå åt rätt håll för att komma förbi ett hinder. Man vill inte tvingas göra ett lappkast när man står och gungar på ett par stenar. Sedan överskattar folk svårigheten med brantåk. Första gången jag åkte Couloir en Y i La Grave var jag extremt uppjagad på vägen dit och de första svängarna men efter några lyckade svängar slappnade jag av och kunde njuta av upplevelsen. Den var snäppet brantare än vad jag åkt tidigare men inte direkt svårare. KBK. Artikeln hade för övrigt mått bra av en redaktör med en rejäl rödpenna! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Templets värstingränna X-files: tankar kring ett exponerat offpiståk i Sylarna
Tillbaka
Topp