Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Test: Eldrivna system för lavinryggsäckar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1280059" data-attributes="member: 13861"><p>Du får nog ge betydligt mer än 300 kronor för en ny patron. Den billigaste som jag kan hitta på Alpingaraget kostar strax under tusingen. Det är lite billigare hos Tysken men fortfarande runt 60 Euro. Däremot kan du nog komma undan billigare för att återfylla en påfyllbar patron.</p><p></p><p>Men ja, livslängden på fläktsäckar är något som borde kommuniceras lite tydligare ut till konsument när man lägger så stora summor på en airbag. Trots det tror jag att fläktdrivna säckar kommer att ta över lite från patronsäckar under dom kommande åren, just eftersom det går att flyga med dom på den stora och trendsättande nordamerikanska marknaden. Dessutom är det ju en liten fördel att dom går att träna med för osäkra användare.</p><p></p><p>Lite intressant också att Arc'teryx varit inblandade i två olika fläktsystem, Voltair och Litric, som bägge fått återkallas från marknaden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1280059, member: 13861"] Du får nog ge betydligt mer än 300 kronor för en ny patron. Den billigaste som jag kan hitta på Alpingaraget kostar strax under tusingen. Det är lite billigare hos Tysken men fortfarande runt 60 Euro. Däremot kan du nog komma undan billigare för att återfylla en påfyllbar patron. Men ja, livslängden på fläktsäckar är något som borde kommuniceras lite tydligare ut till konsument när man lägger så stora summor på en airbag. Trots det tror jag att fläktdrivna säckar kommer att ta över lite från patronsäckar under dom kommande åren, just eftersom det går att flyga med dom på den stora och trendsättande nordamerikanska marknaden. Dessutom är det ju en liten fördel att dom går att träna med för osäkra användare. Lite intressant också att Arc'teryx varit inblandade i två olika fläktsystem, Voltair och Litric, som bägge fått återkallas från marknaden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Test: Eldrivna system för lavinryggsäckar
Tillbaka
Topp