Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Topp 5: Mountainbikeminnen med Johan Jonsson
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 1183310" data-attributes="member: 36230"><p>Jag tycker inte fördelarna överröstar nackdelarna med stora hjul i terrängen/verkligheten. Alltså där mountainbike ska cyklas = i fjällen (oftast tekniskt cykling där kvickheten är viktig). Hörs ju på namnet. Där regerar de små hjulen fortfarande. Men ev byta till 27,5 i framtiden då jag inte tror 26 går att köpa så mycket längre. Kör man grusvägsrace och svenska skogsrötter så överväger större hjul. Framtiden utvisar! Stora eller små skidor? Stora eller små hjul? Tror t ex att ett par riktigt lätta 26 tum är mer värt än tunga 29 tummare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 1183310, member: 36230"] Jag tycker inte fördelarna överröstar nackdelarna med stora hjul i terrängen/verkligheten. Alltså där mountainbike ska cyklas = i fjällen (oftast tekniskt cykling där kvickheten är viktig). Hörs ju på namnet. Där regerar de små hjulen fortfarande. Men ev byta till 27,5 i framtiden då jag inte tror 26 går att köpa så mycket längre. Kör man grusvägsrace och svenska skogsrötter så överväger större hjul. Framtiden utvisar! Stora eller små skidor? Stora eller små hjul? Tror t ex att ett par riktigt lätta 26 tum är mer värt än tunga 29 tummare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Topp 5: Mountainbikeminnen med Johan Jonsson
Tillbaka
Topp