[Artikel] Torin Yater Wallace vann B&E Inventational

Redaktionen

Aktiv medlem
be-2014-day-2-final-phil-casabon-david-malacrida-lr-2-750x380.jpg

Världshistoriens första B&E Invitational blev precis som intiativtagarna, Henrik Harlaut och Phil Casabon, hade önskat. En avslappnad men sjukt kreativ tävling på en setup av aldrig skådat slag.

Läs hela artikeln:

Hmmmmmm...........
Kollade på videosnuttarna från tävlingen och blir lite konfunderad! Är det bara jag som tycker att det mesta var rätt kass??? Jag är absolut ingen jibber (heter det ens så nu för tiden?) men två av snuttarna var ju tunnare en en normal "fredagsfilm" från någon av de yngre medlemmarna på Freeride och den tredje( eller egentligen andra filmen) där man fick se några imponerande hopp och en väldig massa krascher känns inte som unika prestationer med tanke på att det var några av världens bästa åkare.....
Var detta bra, eller bara "Kejsarens nya kläder"????
(Min förhoppning är att det var en jättebra tävling, men riktigt kasst filmat och hopklippt, men fundersam blev jag.....)

det henke och phil ville få ut av den här tävlingen var stil. dom vill inte ha som på x games där det är "spin and win" därför bjöd dom in åkare som kör med stil och gör en skit snygg 360 istället för en ful 1080

Just det Hawk100, och det är därför de inte kallas jibbare längre, utan konståkare.... ;-)

Tillbaka
Topp