Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1179227" data-attributes="member: 33485"><p>Äh, se det positiva här nu istället. Face att åka på finns det så att det räcker och blir över där borta, att de inte väljer face liknande EU-touren har nog mer att göra med deras mentalitet (2010 sa de i rev att det inte var en vurpa om skidorna satt kvar t.ex., dåligt tänk på många Swatch-stop). Med Europeiskt inflytande hoppas jag att de inser att landningar sker på fötterna samtidigt som jag hoppas att ett NA-inflytande gör att de eurpeiska åkarna en vidgad vy på hur man kan åka skidor. På sikt kan det vara oerhört utvecklande för sporten.</p><p></p><p>Hur de ska lösa det med kvalificering vet jag inte men smidigast för första året borde ju vara att plocka de med bäst poäng från föregående år från båda tourerna och sedan ha någon kvaltour för att få fram nya åkare, ingen större skillnad mao.</p><p></p><p>Varför är alla så emot detta? Det jag gillar med subarutouren är att det bjuds på mycket mer variation bland linjevalen, troligtvis för att de kör något "snällare" face i regel vilket gör att åkarna måste vara mer kreativa i sin åkning (och med kreativ menar jag inte åka dålig linje och dänga en raggare). Det tycker jag saknas lite i Europa, variationen på linjerna är i regel inte jättestora.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1179227, member: 33485"] Äh, se det positiva här nu istället. Face att åka på finns det så att det räcker och blir över där borta, att de inte väljer face liknande EU-touren har nog mer att göra med deras mentalitet (2010 sa de i rev att det inte var en vurpa om skidorna satt kvar t.ex., dåligt tänk på många Swatch-stop). Med Europeiskt inflytande hoppas jag att de inser att landningar sker på fötterna samtidigt som jag hoppas att ett NA-inflytande gör att de eurpeiska åkarna en vidgad vy på hur man kan åka skidor. På sikt kan det vara oerhört utvecklande för sporten. Hur de ska lösa det med kvalificering vet jag inte men smidigast för första året borde ju vara att plocka de med bäst poäng från föregående år från båda tourerna och sedan ha någon kvaltour för att få fram nya åkare, ingen större skillnad mao. Varför är alla så emot detta? Det jag gillar med subarutouren är att det bjuds på mycket mer variation bland linjevalen, troligtvis för att de kör något "snällare" face i regel vilket gör att åkarna måste vara mer kreativa i sin åkning (och med kreativ menar jag inte åka dålig linje och dänga en raggare). Det tycker jag saknas lite i Europa, variationen på linjerna är i regel inte jättestora. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Tillbaka
Topp