Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1179234" data-attributes="member: 33485"><p>Jag tror inte att någon vill att en sammanslagning ska leda till inboundsåkning eller slopestyletävlingar utanför preparerade nedfarter. </p><p></p><p>Jag tror dock att det hade vart positivt med amerikanska influenser i de europeiska åkarna, och med det menar jag inte happy-go-lucky treor/raggare, utan det, generellt sett, mer kreativa tänket i linjeval eller variationer av linjeval som de tvingas till tack vare snällare face. </p><p></p><p>Att köra varianter på saker och ting tror jag är framtiden för friåkningen. Det går bara att åka så fort, hoppa så högt och snön fäster bara så brant. Däremot går en och samma linje köra på olika vis och det går ofta att hitta fler linjer. Många verkar ha fått för sig att kreativitet och trick är samma sak, något jag verkligen inte håller med om, åker du en linje som ingen annan åkt, hittar en transition eller allmänt hittar ett annat sätt att hoppa en klippa är minst (om inte mer) lika kreativt.</p><p></p><p>Blanda det med europeérnas syn på hur man landar och åker smart så lär det hända grejer.</p><p></p><p>Face värdiga FWT finns det gott om i NA.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1179234, member: 33485"] Jag tror inte att någon vill att en sammanslagning ska leda till inboundsåkning eller slopestyletävlingar utanför preparerade nedfarter. Jag tror dock att det hade vart positivt med amerikanska influenser i de europeiska åkarna, och med det menar jag inte happy-go-lucky treor/raggare, utan det, generellt sett, mer kreativa tänket i linjeval eller variationer av linjeval som de tvingas till tack vare snällare face. Att köra varianter på saker och ting tror jag är framtiden för friåkningen. Det går bara att åka så fort, hoppa så högt och snön fäster bara så brant. Däremot går en och samma linje köra på olika vis och det går ofta att hitta fler linjer. Många verkar ha fått för sig att kreativitet och trick är samma sak, något jag verkligen inte håller med om, åker du en linje som ingen annan åkt, hittar en transition eller allmänt hittar ett annat sätt att hoppa en klippa är minst (om inte mer) lika kreativt. Blanda det med europeérnas syn på hur man landar och åker smart så lär det hända grejer. Face värdiga FWT finns det gott om i NA. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Tillbaka
Topp