Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 1179236" data-attributes="member: 40931"><p>Alltså det hela hänger kommer ju hänga på hur bedömningen blir. Ger domarna utrymme för åkarna att chansa kommer de göra det. Sen vet jag inte om jag personligen bryr tycker om att se tricks i åkningen, jag vill i en friåkningstävling se åkarna köra brutalt hårt i omöjlig terräng helst, då bli jag imponerad. Lyckas man dessutom då göra ett trick är det en bonus såklart och skall bedömas som sådan med poäng! Men blir det på bekostnad av linjeval och övriga åkparametrar så, nja, då görs det för mycket avkall på själva åkningen.</p><p></p><p>Samtidigt är jag medveten om att det är lite dit sporten är på väg. Mot mer tricks och lite snällare linjer. Och jag förstår att det blir mer publikvänligt och spektakulärt i svennebanans ögon när åkarna gör 360 utför mindre klippor. Och med tanke på hur freerideWT har dömt en hel del åkning i årets upplaga kan man ju misstänka att det är nåt sånt dom är ute efter... att fortsätta "utveckla sporten"</p><p></p><p>För att förtydliga. Jag har inget emot tricks det är sjuk imponerande, och kan man lyckas göra det medans man rippar ett berg är det ändå mer imponerande. Men det finns redan många andra tävlingar där man kör olika varianter på hopp och lek. Därför vill jag helst se att det finns en tävling kvar där dom faktiskt satsar på att ÅKA SKIDOR. Så att inte heller denna aspekt av skidåkningen försvinner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 1179236, member: 40931"] Alltså det hela hänger kommer ju hänga på hur bedömningen blir. Ger domarna utrymme för åkarna att chansa kommer de göra det. Sen vet jag inte om jag personligen bryr tycker om att se tricks i åkningen, jag vill i en friåkningstävling se åkarna köra brutalt hårt i omöjlig terräng helst, då bli jag imponerad. Lyckas man dessutom då göra ett trick är det en bonus såklart och skall bedömas som sådan med poäng! Men blir det på bekostnad av linjeval och övriga åkparametrar så, nja, då görs det för mycket avkall på själva åkningen. Samtidigt är jag medveten om att det är lite dit sporten är på väg. Mot mer tricks och lite snällare linjer. Och jag förstår att det blir mer publikvänligt och spektakulärt i svennebanans ögon när åkarna gör 360 utför mindre klippor. Och med tanke på hur freerideWT har dömt en hel del åkning i årets upplaga kan man ju misstänka att det är nåt sånt dom är ute efter... att fortsätta "utveckla sporten" För att förtydliga. Jag har inget emot tricks det är sjuk imponerande, och kan man lyckas göra det medans man rippar ett berg är det ändå mer imponerande. Men det finns redan många andra tävlingar där man kör olika varianter på hopp och lek. Därför vill jag helst se att det finns en tävling kvar där dom faktiskt satsar på att ÅKA SKIDOR. Så att inte heller denna aspekt av skidåkningen försvinner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Två tourer blir en?
Tillbaka
Topp