Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Undersökning: Alperna i vinter? Hur tänker du?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1205470" data-attributes="member: 77701"><p>Det största problemet som jag ser det, är vad som händer om folk blir sjuka under en pågående resa. Tänk ett scenario med fyra pers i ett hotellrum eller en liten lägenhet och två får feber och hosta efter halva veckan? Då bör väl egentligen samtliga personer i sällskapet isolera sig? Och hur rolig blir hemresan/transfern till flygplatsen? Blir en person med markant hosta ens tillåten att kliva på ett flygplan som läget är nu?</p><p></p><p>Visserligen är ju möjligheterna att testa för covid tusen gånger bättre nu än när det bröt ut förra vintern, men jag tror ändå att det kommer uppstå en hel del logistiska trassel, kanske inte i första hand kring den faktiska skidåkningen, utan kring allt annat.</p><p>(Och under högsäsong lär liftköerna bli ett helvete i sig om vi antar att orterna har full beläggning.)</p><p></p><p>Köra bil till en ort med hyrd stuga/lägenhet och bara umgås med sitt eget sällskap lär väl funka relativt bra, men alpcharter.. jag vet inte jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1205470, member: 77701"] Det största problemet som jag ser det, är vad som händer om folk blir sjuka under en pågående resa. Tänk ett scenario med fyra pers i ett hotellrum eller en liten lägenhet och två får feber och hosta efter halva veckan? Då bör väl egentligen samtliga personer i sällskapet isolera sig? Och hur rolig blir hemresan/transfern till flygplatsen? Blir en person med markant hosta ens tillåten att kliva på ett flygplan som läget är nu? Visserligen är ju möjligheterna att testa för covid tusen gånger bättre nu än när det bröt ut förra vintern, men jag tror ändå att det kommer uppstå en hel del logistiska trassel, kanske inte i första hand kring den faktiska skidåkningen, utan kring allt annat. (Och under högsäsong lär liftköerna bli ett helvete i sig om vi antar att orterna har full beläggning.) Köra bil till en ort med hyrd stuga/lägenhet och bara umgås med sitt eget sällskap lär väl funka relativt bra, men alpcharter.. jag vet inte jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Undersökning: Alperna i vinter? Hur tänker du?
Tillbaka
Topp