Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Undersökning: Alperna i vinter? Hur tänker du?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1205483" data-attributes="member: 77701"><p>Exakt. Och samma problematik finns ju när det kommer till oss som bor på skidorter/jobbar inom turismindustrin. En vanlig vinter är det normala i min värld att man går till jobbet som vanligt om man inte är sjukare än att ett par värktabletter får en att kunna stå upprätt. Förväntas vi stanna hemma för minsta lilla halsont i år? Det har jag svårt att tro på att det kommer hända, helt ärligt. Folk som jobbar med "kundkontakt", mjo, men diskare, folk i verkstäder, städare etc..?</p><p>Det är säkert olika i olika länder (jag bor i Frankrike) och även beroende på anställningsform, men för många säsongsjobbare finns ingen sjukersättning att tala om – jobbar du inte får du inga pengar, punkt slut.</p><p>Karensdag who?</p><p>Lägg till att folk bor trångt och kommer ha svårt att isolera sig, och att vara morgonförkyld är normaltillståndet för många på vintern.. det finns en hel del krångel som kan uppstå om man säger så, både ekonomiska och logistiska.</p><p></p><p>Men ingen vet ju idag vad som kommer att hända om ett par månader, det är väl bara att hålla tummarna.</p><p></p><p>Edit/tillägg: vad gäller nedstängningar så är informationen från politikerna här att de "i möjligaste mån vill undvika en till nationell nedstängning", och att om det behövs så blir det lokala/regionala nedstängningar först. Långsiktig plan för vintern har nog ingen hört något konkret om – snacket på byn just nu handlar mest om vad de gör på skidorterna i Australien, för att få ett hum om hur det skulle kunna bli häromkring sen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1205483, member: 77701"] Exakt. Och samma problematik finns ju när det kommer till oss som bor på skidorter/jobbar inom turismindustrin. En vanlig vinter är det normala i min värld att man går till jobbet som vanligt om man inte är sjukare än att ett par värktabletter får en att kunna stå upprätt. Förväntas vi stanna hemma för minsta lilla halsont i år? Det har jag svårt att tro på att det kommer hända, helt ärligt. Folk som jobbar med "kundkontakt", mjo, men diskare, folk i verkstäder, städare etc..? Det är säkert olika i olika länder (jag bor i Frankrike) och även beroende på anställningsform, men för många säsongsjobbare finns ingen sjukersättning att tala om – jobbar du inte får du inga pengar, punkt slut. Karensdag who? Lägg till att folk bor trångt och kommer ha svårt att isolera sig, och att vara morgonförkyld är normaltillståndet för många på vintern.. det finns en hel del krångel som kan uppstå om man säger så, både ekonomiska och logistiska. Men ingen vet ju idag vad som kommer att hända om ett par månader, det är väl bara att hålla tummarna. Edit/tillägg: vad gäller nedstängningar så är informationen från politikerna här att de "i möjligaste mån vill undvika en till nationell nedstängning", och att om det behövs så blir det lokala/regionala nedstängningar först. Långsiktig plan för vintern har nog ingen hört något konkret om – snacket på byn just nu handlar mest om vad de gör på skidorterna i Australien, för att få ett hum om hur det skulle kunna bli häromkring sen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Undersökning: Alperna i vinter? Hur tänker du?
Tillbaka
Topp