Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vad hände med DPS Skis?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1159346" data-attributes="member: 46762"><p>Lee-nus, du kan även få prova mina gamla trotjänare om våra svängar korsas. Lotus måste verkligen upplevas!!! Var brukar du åka?</p><p></p><p>För att sätta i perspektiv hur "sjuka" dessa grejer är:</p><p>En av mina Lotusskidor väger ~1800g, dvs 3,6kg för ett par. Ett par K2 Mt Baker i 174cm väger 3900g (3500g i superlight-version). Mt Baker är en skida anpassad för att tura med, och 88mm bred. Betänk att ett par Lotusar är 16cm längre och 3,2cm bredare! Ok, K2 gör inte världens lättaste lagg, men Dynafits 95mm'are väger in på 2,9kg i 178cm, och de skidorna är praktiskt taget bara gjorda för att vara lätta också. Vad väger ett par Hellbents egentligen? ;-)</p><p></p><p>Utöver extremt låg vikt smackar Stephan på med vridstyvhet utav guds nåde, grymt flex och perfekt form. Det blir inte bättre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1159346, member: 46762"] Lee-nus, du kan även få prova mina gamla trotjänare om våra svängar korsas. Lotus måste verkligen upplevas!!! Var brukar du åka? För att sätta i perspektiv hur "sjuka" dessa grejer är: En av mina Lotusskidor väger ~1800g, dvs 3,6kg för ett par. Ett par K2 Mt Baker i 174cm väger 3900g (3500g i superlight-version). Mt Baker är en skida anpassad för att tura med, och 88mm bred. Betänk att ett par Lotusar är 16cm längre och 3,2cm bredare! Ok, K2 gör inte världens lättaste lagg, men Dynafits 95mm'are väger in på 2,9kg i 178cm, och de skidorna är praktiskt taget bara gjorda för att vara lätta också. Vad väger ett par Hellbents egentligen? ;-) Utöver extremt låg vikt smackar Stephan på med vridstyvhet utav guds nåde, grymt flex och perfekt form. Det blir inte bättre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vad hände med DPS Skis?
Tillbaka
Topp