Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Våldsamma video-listan: 5 galna skoterkrasher!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 1189921" data-attributes="member: 15321"><p>Eller varför inte bara låta Freeride vara en sida för alpin skid och brädåkning? Jag antar att det finns hemsidor och communitys för dom som gillar snöskotrar. På freeride skulle man ju i och för sig kunna debattera huruvida det är bra eller dåligt att exploatera några av världens vackraste och svårtillgängliga områden för att tillgodose ett välbärgat fåtals särintresse på bekostnad av djurliv, ursprungsbefolkning, ett friluftsliv som ger lugn åt stressade själar eller att det kanske förtar glädjen på en topptursdag att ett gäng skotrar kör upp hela den gräddmaräng som man hajkat i timmar för att komma åt. </p><p>Allemansrätt är dock måhända ett lite för svårt ämne för Freeride, Men så jävla svårt är det inte att försöka begränsa communityn till sånt som primärt handlar om skid och brädåkning. Och ja jag förstår att snöskotrar och helikoptrar används t ex för att producera skidfilmer men det är sekundärt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 1189921, member: 15321"] Eller varför inte bara låta Freeride vara en sida för alpin skid och brädåkning? Jag antar att det finns hemsidor och communitys för dom som gillar snöskotrar. På freeride skulle man ju i och för sig kunna debattera huruvida det är bra eller dåligt att exploatera några av världens vackraste och svårtillgängliga områden för att tillgodose ett välbärgat fåtals särintresse på bekostnad av djurliv, ursprungsbefolkning, ett friluftsliv som ger lugn åt stressade själar eller att det kanske förtar glädjen på en topptursdag att ett gäng skotrar kör upp hela den gräddmaräng som man hajkat i timmar för att komma åt. Allemansrätt är dock måhända ett lite för svårt ämne för Freeride, Men så jävla svårt är det inte att försöka begränsa communityn till sånt som primärt handlar om skid och brädåkning. Och ja jag förstår att snöskotrar och helikoptrar används t ex för att producera skidfilmer men det är sekundärt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Våldsamma video-listan: 5 galna skoterkrasher!
Tillbaka
Topp