Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vem äger vad i skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1250190" data-attributes="member: 15720"><p>Ha ha ha, visst har du rätt! Därav min efterföljande ironiska fråga om jag kan tänkas ha något annat kinesiskt hemma….!?!</p><p>Jag kan erkänna att jag gärna skulle se att jag bara hade produkter tillverkade av sjysta företag i demokratiska länder! Men kina är ju numera världens största fabrik och tillverkar allt från enkla plastprylar till sofistikerad apparatur och fordon. Detta dessutom till ett pris som västvärlden omöjligt kan konkurrera med…. Så det är klart att jag har och kommer fortsätta köpa prylar tillverkade i Kina eller från företag som ägs av Kina. Det betyder dock inte att jag gillar att läget är som det är. Och hade man sett att Kina blev ett sjystare land allteftersom deras välstånd och kunnande ökade så hade det ju inte varit något problem. Men istället verkar de ju mer och mer uppföra sig som den värsta mobbaren på skolgården som agerar som en skitstövel bara för att han är starkast och farligast. Så bygger man inte respekt hos den stora massan. Fruktan och rädsla kanske, men det är inte samma sak som redpekt i min bok!!!!</p><p>Eller så är jag bara naiv som gillar uttrycket ”Den som är stark måste också vara snäll” som brukar tillskrivas både Bamse och Pippi…..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1250190, member: 15720"] Ha ha ha, visst har du rätt! Därav min efterföljande ironiska fråga om jag kan tänkas ha något annat kinesiskt hemma….!?! Jag kan erkänna att jag gärna skulle se att jag bara hade produkter tillverkade av sjysta företag i demokratiska länder! Men kina är ju numera världens största fabrik och tillverkar allt från enkla plastprylar till sofistikerad apparatur och fordon. Detta dessutom till ett pris som västvärlden omöjligt kan konkurrera med…. Så det är klart att jag har och kommer fortsätta köpa prylar tillverkade i Kina eller från företag som ägs av Kina. Det betyder dock inte att jag gillar att läget är som det är. Och hade man sett att Kina blev ett sjystare land allteftersom deras välstånd och kunnande ökade så hade det ju inte varit något problem. Men istället verkar de ju mer och mer uppföra sig som den värsta mobbaren på skolgården som agerar som en skitstövel bara för att han är starkast och farligast. Så bygger man inte respekt hos den stora massan. Fruktan och rädsla kanske, men det är inte samma sak som redpekt i min bok!!!! Eller så är jag bara naiv som gillar uttrycket ”Den som är stark måste också vara snäll” som brukar tillskrivas både Bamse och Pippi….. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vem äger vad i skidbranschen?
Tillbaka
Topp