Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vilka skidorter överlever?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowsnow" data-source="post: 1152236" data-attributes="member: 39673"><p>Det är en trist tanke att vi kanske inte kan åka skidor på många orter i Sverige och kanske framförallt i Alperna i framtiden. Vi står hela tiden inför valsituationer när det gäller miljötänk. Ska jag välja en dyrare men miljövänligare produkt? Ska jag välja att ta tåget när det kostar mer och det tar längre tid än flyg? Våra val visar sig ofta vara ekonomiska. Våra skidorter tänker också ekonomiskt. kortsiktigt planerar de snökanonsystem som kan spruta snö i plusgrader. Självklart en överlevnadsstrategi. Om du och jag oftare orkar ta miljömedvetna val så drar vi vårt strå till stacken. Det finns andra som orkar agera mer. Till exempel genom att påverka skidanläggningar att använda miljömärkt el till sina liftar och snökanonsystem. Våra val styr faktiskt vad företag tar fram för produkter och vilka tjänster de erbjuder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowsnow, post: 1152236, member: 39673"] Det är en trist tanke att vi kanske inte kan åka skidor på många orter i Sverige och kanske framförallt i Alperna i framtiden. Vi står hela tiden inför valsituationer när det gäller miljötänk. Ska jag välja en dyrare men miljövänligare produkt? Ska jag välja att ta tåget när det kostar mer och det tar längre tid än flyg? Våra val visar sig ofta vara ekonomiska. Våra skidorter tänker också ekonomiskt. kortsiktigt planerar de snökanonsystem som kan spruta snö i plusgrader. Självklart en överlevnadsstrategi. Om du och jag oftare orkar ta miljömedvetna val så drar vi vårt strå till stacken. Det finns andra som orkar agera mer. Till exempel genom att påverka skidanläggningar att använda miljömärkt el till sina liftar och snökanonsystem. Våra val styr faktiskt vad företag tar fram för produkter och vilka tjänster de erbjuder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Vilka skidorter överlever?
Tillbaka
Topp