[Artikel] Whistler bäst i Nordamerika för elfte året i rad

Att det är den bästa skidorten i Nordamerika kan jag nog hålla med om...

MEN...

Det är betyder inte att Whislter ger mig den största skidupplevelsen. Jag är otroligt förtjust i dom Nordamerikanska små orterna och små systemen för dom har något man nästan inte hittar i europa en äkthet... låg mängd turister hög mängd locals och inga köer ger skit sköna tillbaka lutade resor...

Whistler ger inte detta utan whistler är alperna over there och på den skalan så är ju Whislter störst bäst och vackrast...

Whistlers nackdel är att det är så sjukt överbefolkat. Men med det kommer ju samtidigt bättre uteliv mm mm. Så som en resort för några veckors fest och åkning är nog Whistler på topp...ELLER, om man känner till varenda cm terräng och vet vart det är värt att åka utanför skidområdet. Men som du säger Murphy...Är man ute efter skid/snowboard-upplevelser uppradade är Whistler kanske inte bästa alternativet. Men självklart finns det en anledning till att det är så mycket folk i Whistler och att just denna lilla by blev den stora resorten.

Okej moder natur är ingen bitch trots allt :)
Yeah! snön kommer snart.

Måste dra till Whistler nån dag å se hur det ser ut.

De ser ju bara för fan ut som skog där ! Inte bra ! Skall ju vara glaciäär och mängder med offpistmöjligheter utan träd som är ivägen !

Tillbaka
Topp