Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åsikter/erfarenheter Völkl Rise Beyond 96?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zanoii" data-source="post: 1281335" data-attributes="member: 171409"><p>Summerar de intryck jag hann få under slutet av säsongen:</p><p></p><p><strong>Uppför </strong>verkar det nästan bli dubbla mängden höjdmeter per timme jämfört med QST-setupen ovan. Det blir säkert annorlunda om det blir halvdagsturer, men kortare turer går fort!</p><p></p><p><strong>Utför</strong></p><p>Medan Deacon håller tailen så det nästan blir löjligt - hamnar man i 15 cm lössnö eller följer med ungarna till "skogen" är de ju halvt omöjliga att svänga med - är Rise Beyond något av deras motsats. De första teståken i pist var nästan chockartade: Jag tappade tailen i första svängen så jag snurrade runt. När jag kom igång igen hände direkt samma sak igen! Alpine Mag skojade inte när de sa att de var överstyrda! Men det gick snabbt att hitta rätt åkstil och herregud så roliga de är att åka på! Av de tre skidor jag har är Rise Beyond utan konkurrens min favorit i vårslushen, och det lilla jag hann prova i kall lössnö var också väldigt lovande! Det går till och med att carva med dem, men för att det ska funka får man ställa upp dem ordentligt på kant, det måste nästan till liggande svängar. Men full patte i Hovdebacken i vårslush var i alla fall inga problem alls.</p><p></p><p>De är ganska sladdriga/slagiga i hög fart, men de är så roliga att åka lite långsammare på att det inte gör något.</p><p></p><p>Sjukt nöjd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zanoii, post: 1281335, member: 171409"] Summerar de intryck jag hann få under slutet av säsongen: [B]Uppför [/B]verkar det nästan bli dubbla mängden höjdmeter per timme jämfört med QST-setupen ovan. Det blir säkert annorlunda om det blir halvdagsturer, men kortare turer går fort! [B]Utför[/B] Medan Deacon håller tailen så det nästan blir löjligt - hamnar man i 15 cm lössnö eller följer med ungarna till "skogen" är de ju halvt omöjliga att svänga med - är Rise Beyond något av deras motsats. De första teståken i pist var nästan chockartade: Jag tappade tailen i första svängen så jag snurrade runt. När jag kom igång igen hände direkt samma sak igen! Alpine Mag skojade inte när de sa att de var överstyrda! Men det gick snabbt att hitta rätt åkstil och herregud så roliga de är att åka på! Av de tre skidor jag har är Rise Beyond utan konkurrens min favorit i vårslushen, och det lilla jag hann prova i kall lössnö var också väldigt lovande! Det går till och med att carva med dem, men för att det ska funka får man ställa upp dem ordentligt på kant, det måste nästan till liggande svängar. Men full patte i Hovdebacken i vårslush var i alla fall inga problem alls. De är ganska sladdriga/slagiga i hög fart, men de är så roliga att åka lite långsammare på att det inte gör något. Sjukt nöjd! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Åsikter/erfarenheter Völkl Rise Beyond 96?
Tillbaka
Topp