Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åsikter om Livigno
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1337677" data-attributes="member: 175247"><p>Vi var där under högsäsong i vecka 8 för två år sedan, och byn ser väldigt stor (3 km lång) ut och man kan lätt tro ett de två inte så stora liftsystemen inte skulle klara av att svälja alla turister. Men det var aldrig några problem med liftköer.</p><p>Och det är en av de trevligaste alpbyar jag har besökt (och jag har sett några stycken…).</p><p></p><p>Men man får se upp så att de eländiga skidbussarna inte stjäl för mycket tid av ens skiddag. När vi var där så skulle de komma var tionde minut, men ofta fick man vänta över en halvtimme. Tidtabellen med alla linjerna hade ingenting med verkligheten att göra.</p><p>När bussen väl kom var den knökfull.</p><p>Från Carosello systemet kunde vi åka skidor ner till Hotel Cristallo och det kan man göra till ganska många delar av byn, men på morgonen var vi tvungna att ta skidbussen till liften (byn är lång och de flesta hotellen ligger långt från någon lift).</p><p>Från Mottolino systemet tog det över en timme att ta sig tillbaka till hotellet i en knökfull buss. Bussarna går bara i en riktning i en lång slinga.</p><p>Jag hoppas att de har fått ordning på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1337677, member: 175247"] Vi var där under högsäsong i vecka 8 för två år sedan, och byn ser väldigt stor (3 km lång) ut och man kan lätt tro ett de två inte så stora liftsystemen inte skulle klara av att svälja alla turister. Men det var aldrig några problem med liftköer. Och det är en av de trevligaste alpbyar jag har besökt (och jag har sett några stycken…). Men man får se upp så att de eländiga skidbussarna inte stjäl för mycket tid av ens skiddag. När vi var där så skulle de komma var tionde minut, men ofta fick man vänta över en halvtimme. Tidtabellen med alla linjerna hade ingenting med verkligheten att göra. När bussen väl kom var den knökfull. Från Carosello systemet kunde vi åka skidor ner till Hotel Cristallo och det kan man göra till ganska många delar av byn, men på morgonen var vi tvungna att ta skidbussen till liften (byn är lång och de flesta hotellen ligger långt från någon lift). Från Mottolino systemet tog det över en timme att ta sig tillbaka till hotellet i en knökfull buss. Bussarna går bara i en riktning i en lång slinga. Jag hoppas att de har fått ordning på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åsikter om Livigno
Tillbaka
Topp