Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åsikter om Livigno
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chrisinthemountain" data-source="post: 1337742" data-attributes="member: 157226"><p>Tja!</p><p>Vill inte vara en bitter butter surgubbe, men, jag kommer aldrig att åka tillbaka till Livigno vintertid igen, möjligen att den är trevligare sommartid.</p><p>Byn är väl egentligen stor, men den är bara byggd på längden i dalen vilket skapar mycket långa promenader om man inte tar hjälp av bussarna.</p><p>Bussarna som nämns tidigare i tråden är verkligen total katastrof.</p><p>Utbudet av butiker och restauranger är bra, kan säga att ni kommer äta mycket god mat hela veckan, så bra och goda restauranger finns det.</p><p>Prisnivån på att äta ute är också mycket prisvärt.</p><p>Är väl egentligen bara spriten och bensinen som är riktigt billig där, att handla ny utrustning är inte någon som helst skillnad vad jag kunde se.</p><p>Det jag hade hört så gott om Livigno tidigare var att det var exceptionellt duktiga på att pista backarna väl, min uppfattning var de var inte ett dugg bättre på det än andra orter i alperna.</p><p>Något jag störde mig lite på var just ciggande skidåkare överallt, det var mycket bulgarer, rumäner, polacker, slovaker i Livigno när vi var där, och det kanske fortfarande ses som coolt att röka i dessa länder vad vet jag.</p><p>Skidsystemet känns lite ocharmigt och inte så spännande att upptäcka.</p><p>Tar man en jämförelse så finns det folk som klagar på skidbussarna i Chamonix, men jag tycker ändå att bussarna i Chamonix funkar väldigt bra även om dessa också är väldigt knökfulla hela tiden samt körs av chafförer som inte har det minsta förståelse för att det fraktar skid turister i sina bussar. Här kommer bussarna hela tiden och går i önskad riktning, vilket inte alltid är så säkert i Livigno, då blir det en lång busstur.</p><p>Sedan är det väl lite så här också att de sista åren har snötillgången samt föret varit väldigt mycket rysk roulett, vilket också spelar mycket stor roll.</p><p>Finns det mycket snö och bra skidåkning blir nästan vilken by som helst bra och man som skidåkare har då mycket större tolerans för övrigt som inte levererar.</p><p>Låt er inte skrämmas av detta nu, men var riktigt pålästa med hur bussarna går och leta upp alla bra och trevliga restauranger så blir allt bra.</p><p>Missa inte detta lilla bryggeri i byn, riktigt bra mat har de också så ät gärna där någon kväll. </p><p>Ristorante Birrificio 1816 Via Pontiglia, 37, 23041 </p><p>Livigno SO, Italien</p><p></p><p>Cheers!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chrisinthemountain, post: 1337742, member: 157226"] Tja! Vill inte vara en bitter butter surgubbe, men, jag kommer aldrig att åka tillbaka till Livigno vintertid igen, möjligen att den är trevligare sommartid. Byn är väl egentligen stor, men den är bara byggd på längden i dalen vilket skapar mycket långa promenader om man inte tar hjälp av bussarna. Bussarna som nämns tidigare i tråden är verkligen total katastrof. Utbudet av butiker och restauranger är bra, kan säga att ni kommer äta mycket god mat hela veckan, så bra och goda restauranger finns det. Prisnivån på att äta ute är också mycket prisvärt. Är väl egentligen bara spriten och bensinen som är riktigt billig där, att handla ny utrustning är inte någon som helst skillnad vad jag kunde se. Det jag hade hört så gott om Livigno tidigare var att det var exceptionellt duktiga på att pista backarna väl, min uppfattning var de var inte ett dugg bättre på det än andra orter i alperna. Något jag störde mig lite på var just ciggande skidåkare överallt, det var mycket bulgarer, rumäner, polacker, slovaker i Livigno när vi var där, och det kanske fortfarande ses som coolt att röka i dessa länder vad vet jag. Skidsystemet känns lite ocharmigt och inte så spännande att upptäcka. Tar man en jämförelse så finns det folk som klagar på skidbussarna i Chamonix, men jag tycker ändå att bussarna i Chamonix funkar väldigt bra även om dessa också är väldigt knökfulla hela tiden samt körs av chafförer som inte har det minsta förståelse för att det fraktar skid turister i sina bussar. Här kommer bussarna hela tiden och går i önskad riktning, vilket inte alltid är så säkert i Livigno, då blir det en lång busstur. Sedan är det väl lite så här också att de sista åren har snötillgången samt föret varit väldigt mycket rysk roulett, vilket också spelar mycket stor roll. Finns det mycket snö och bra skidåkning blir nästan vilken by som helst bra och man som skidåkare har då mycket större tolerans för övrigt som inte levererar. Låt er inte skrämmas av detta nu, men var riktigt pålästa med hur bussarna går och leta upp alla bra och trevliga restauranger så blir allt bra. Missa inte detta lilla bryggeri i byn, riktigt bra mat har de också så ät gärna där någon kväll. Ristorante Birrificio 1816 Via Pontiglia, 37, 23041 Livigno SO, Italien Cheers! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Åsikter om Livigno
Tillbaka
Topp