Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Asså! det här med skida passande längd o vikt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mcwede" data-source="post: 985345" data-attributes="member: 72968"><p>Är på gång att handla ett par nya skidor,typ Sverigeskida i 100-115mm bredd. Men hur ska/bör man tänka angående skidans längd. Är 176cm,väger ca 85kg med utr o åker hyfsat i alla underlag.</p><p>Kan lägga till att jag testat K2 Hardside i 181cm,har ett par Sultan 94:or (178cm) o ägt ett par Head monster 82 (172cm) + en hel del andra skidor oxå då.</p><p></p><p>Hardside kom jag inte alls överens med varken i hård/vindpinad pist eller i trång skogsåkning i Kittelfjäll,Sultan 94 känns rätt skapliga i långsväng i pist,inte så bra i offpist o funkar nästan inte alls i kort carvingsväng + att dom känns tunga,dom gamla monster 82:orna e nog dom som överlag känts bäst,förutom rätt dåliga i offpist o tunga då.</p><p></p><p>Köpte ett par K2 Rictor förra säs som e de absolut roligaste,lättåkta skidor jag ägt,dock 167cm korta men med flyt i offpist,funkar bra i kortsväng o långsväng.</p><p>Så korta skidor verkar vara min grej :-/ </p><p>Kan man då köpa ett "Sverigeskida" i längder på 168-176cm,eller e det helt bortkastade pengar för en skida till ALLT?</p><p>O spelar vikten på skidan roll om dom väger 3500gram ist 4500gram?</p><p></p><p>Tittar på:</p><p>Bonafide </p><p>Kung Fujas</p><p>Extrem proj 100</p><p>Dynastar cham 97 HM</p><p>Rossig S3</p><p>Armada TST</p><p>Rossig S7</p><p>Cochise</p><p>etc etc</p><p></p><p>Andra förslag på skidor som e roliga,Pist/offpist 60/40? Kittel/Borga/Hemavan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mcwede, post: 985345, member: 72968"] Är på gång att handla ett par nya skidor,typ Sverigeskida i 100-115mm bredd. Men hur ska/bör man tänka angående skidans längd. Är 176cm,väger ca 85kg med utr o åker hyfsat i alla underlag. Kan lägga till att jag testat K2 Hardside i 181cm,har ett par Sultan 94:or (178cm) o ägt ett par Head monster 82 (172cm) + en hel del andra skidor oxå då. Hardside kom jag inte alls överens med varken i hård/vindpinad pist eller i trång skogsåkning i Kittelfjäll,Sultan 94 känns rätt skapliga i långsväng i pist,inte så bra i offpist o funkar nästan inte alls i kort carvingsväng + att dom känns tunga,dom gamla monster 82:orna e nog dom som överlag känts bäst,förutom rätt dåliga i offpist o tunga då. Köpte ett par K2 Rictor förra säs som e de absolut roligaste,lättåkta skidor jag ägt,dock 167cm korta men med flyt i offpist,funkar bra i kortsväng o långsväng. Så korta skidor verkar vara min grej :-/ Kan man då köpa ett "Sverigeskida" i längder på 168-176cm,eller e det helt bortkastade pengar för en skida till ALLT? O spelar vikten på skidan roll om dom väger 3500gram ist 4500gram? Tittar på: Bonafide Kung Fujas Extrem proj 100 Dynastar cham 97 HM Rossig S3 Armada TST Rossig S7 Cochise etc etc Andra förslag på skidor som e roliga,Pist/offpist 60/40? Kittel/Borga/Hemavan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Asså! det här med skida passande längd o vikt?
Tillbaka
Topp