Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åt helvete med Sälen!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="matshogberg" data-source="post: 63008" data-attributes="member: 38277"><p>Ja vafan ska man säga.....</p><p></p><p>Alla vet väl att Seeelen inte är nåt Friåkningsparadis i den bemärkelsen som de flesta lågligg här på sajten tolkar "Freeride"...letar man efter meterdjup VirginSnow så kanske man skulle fundera på andra ställen.....</p><p>Vad fan är då "Freeride", som det så populärt heter ???</p><p></p><p>Jo, fanimej FORTFARANDE vad det alltid har varit, åkning som inte är portbunden...därav namnet liksom.....Freeride är INTE enbart = Big Mountain Riding......Vete fan om nörden med ursprungsgnället åkte med farsans brorsas morsa eller va fan som gjorde att han inte valde nåt annat ställe....jag menar vafan...för det första så rekar man lite på stället innan man drar....Som sagt Lindvallen = Barnfamiljernas ULTIMATA paradis....varför dra dit om man vill ha bästa möjliga åkning i området.....det finns helschyssta löpor på baksidan på Granfjället, med helt ok skogsåkning...inte så långa men orörda...dock får man antingen knalla eller lifta med skoter.....eller som nån anna sa...dra upp till Trysil, området är större och där kan man hitta lite schysst offpist om man har tur........sen så är det fanimej som så att det suger råballe om vädret är taskigt, och det fan var man än befinner sig....var glad att du satt i Squaw Valley med samma Väderförutsättningar........nä, kom igen och visa lite skidåkarglädje....skitsamma om det är PowPow, Slash eller -18 och storm.....det går fan att åka hur det än är....så länge det är snö vill säga.....</p><p></p><p>Personligen har jag både jobbat i Sälen och varit där säkert 25 gånger och det finns vettig åkning...beleive me...notera även att det finns mer i Seelen än Tandådalen o Lindvallen....jag brukar crasha på golvet på ett slakterikontor utanför Lima....men jag åker fanimej helst till Stöten eller Trysil och åker om man e i Selen</p><p></p><p>Nä, inse fakta nördar o lågligg......skippa det jävla Sverre & Kaj-wannabee tugget och börja förihelvete att åka skidor......</p><p></p><p>Surf´s up</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="matshogberg, post: 63008, member: 38277"] Ja vafan ska man säga..... Alla vet väl att Seeelen inte är nåt Friåkningsparadis i den bemärkelsen som de flesta lågligg här på sajten tolkar "Freeride"...letar man efter meterdjup VirginSnow så kanske man skulle fundera på andra ställen..... Vad fan är då "Freeride", som det så populärt heter ??? Jo, fanimej FORTFARANDE vad det alltid har varit, åkning som inte är portbunden...därav namnet liksom.....Freeride är INTE enbart = Big Mountain Riding......Vete fan om nörden med ursprungsgnället åkte med farsans brorsas morsa eller va fan som gjorde att han inte valde nåt annat ställe....jag menar vafan...för det första så rekar man lite på stället innan man drar....Som sagt Lindvallen = Barnfamiljernas ULTIMATA paradis....varför dra dit om man vill ha bästa möjliga åkning i området.....det finns helschyssta löpor på baksidan på Granfjället, med helt ok skogsåkning...inte så långa men orörda...dock får man antingen knalla eller lifta med skoter.....eller som nån anna sa...dra upp till Trysil, området är större och där kan man hitta lite schysst offpist om man har tur........sen så är det fanimej som så att det suger råballe om vädret är taskigt, och det fan var man än befinner sig....var glad att du satt i Squaw Valley med samma Väderförutsättningar........nä, kom igen och visa lite skidåkarglädje....skitsamma om det är PowPow, Slash eller -18 och storm.....det går fan att åka hur det än är....så länge det är snö vill säga..... Personligen har jag både jobbat i Sälen och varit där säkert 25 gånger och det finns vettig åkning...beleive me...notera även att det finns mer i Seelen än Tandådalen o Lindvallen....jag brukar crasha på golvet på ett slakterikontor utanför Lima....men jag åker fanimej helst till Stöten eller Trysil och åker om man e i Selen Nä, inse fakta nördar o lågligg......skippa det jävla Sverre & Kaj-wannabee tugget och börja förihelvete att åka skidor...... Surf´s up [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åt helvete med Sälen!!
Tillbaka
Topp