Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
AT utrustning - bindning och längd på skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Clutch" data-source="post: 598434" data-attributes="member: 71508"><p>Ursäkta, jag lånar tråden lite.</p><p></p><p></p><p>Hur menar du här? är Sidstash alltså 196 cm? Eller är Scott-skidan 176 cm? Vilka Scott syftar du på?</p><p></p><p>Jag har skaffat ett par K2 Hardside 188 som jag tänkte sätta min Duke-bindning på. Jag är 188 cm och min vikt brukar pendla mellan 85 och 90 kg, lägg där till ett par pjäxor plus skidkläder och ryggsäck med både spade och apelsin, snart uppe på 100, puuhh. </p><p></p><p>Börjar fundera om jag skulle valt 181 istället??? Hur mycket smidigare blir 181 mot 188? Det skiljer bara 2 meter i radie 23 mot 25 m. Vad märker man för skillnad? Jag kommer mestadels röra mig inom och nära liftområdet för att när tillfälle ges ta mig på tvären och uppför mot puder.Så jag antar att jag valt rätt. Men när man som jag köpt den där grisen som ligger i en påse blir man alltid lite nervös att man gjort ett galet köp. Man vill liksom ha bekräftelse på att det är rätt. Får väl vänta till jul då det blir skidåkning. </p><p></p><p>Vet inte riktigt vad jag vill komma fram till med detta inlägg, ville bara skriva av mig lite tankar antar jag. Jo, just ja, TT hur menar du egentligen? Hur kan 181 vara 5 cm längre än 191?</p><p></p><p>/Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Clutch, post: 598434, member: 71508"] Ursäkta, jag lånar tråden lite. Hur menar du här? är Sidstash alltså 196 cm? Eller är Scott-skidan 176 cm? Vilka Scott syftar du på? Jag har skaffat ett par K2 Hardside 188 som jag tänkte sätta min Duke-bindning på. Jag är 188 cm och min vikt brukar pendla mellan 85 och 90 kg, lägg där till ett par pjäxor plus skidkläder och ryggsäck med både spade och apelsin, snart uppe på 100, puuhh. Börjar fundera om jag skulle valt 181 istället??? Hur mycket smidigare blir 181 mot 188? Det skiljer bara 2 meter i radie 23 mot 25 m. Vad märker man för skillnad? Jag kommer mestadels röra mig inom och nära liftområdet för att när tillfälle ges ta mig på tvären och uppför mot puder.Så jag antar att jag valt rätt. Men när man som jag köpt den där grisen som ligger i en påse blir man alltid lite nervös att man gjort ett galet köp. Man vill liksom ha bekräftelse på att det är rätt. Får väl vänta till jul då det blir skidåkning. Vet inte riktigt vad jag vill komma fram till med detta inlägg, ville bara skriva av mig lite tankar antar jag. Jo, just ja, TT hur menar du egentligen? Hur kan 181 vara 5 cm längre än 191? /Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
AT utrustning - bindning och längd på skida
Tillbaka
Topp