Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
AT utrustning - bindning och längd på skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 598792" data-attributes="member: 14475"><p>clutch!!</p><p></p><p>tänk på vad TT sa, att en skida med twintip är väsentligt kortare att åka på. K2 Seth har 14cm twintip medan sidestash och hardside har väl 2cm som går upp lite bak...</p><p>plus att K2 mäter sina skidor färdigböjda medan alla andra märken mäter skidan innan den böjs...</p><p></p><p>detta resulterar i att en 188 k2 blir som en 200cm skida om den skulle ha twintip.</p><p>men med din tyngd så tror jag mest det handlar om din teknik för längden på skida och det är inte jag person att avgöra, känner du att den är bra så är den säkert skitbra =)</p><p></p><p>k2 baside-serien har ju en 174cm lång skida vilket kan låta kort men tar du en 184lång twintipskida så är dom egentligen jämförbara i smidighet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 598792, member: 14475"] clutch!! tänk på vad TT sa, att en skida med twintip är väsentligt kortare att åka på. K2 Seth har 14cm twintip medan sidestash och hardside har väl 2cm som går upp lite bak... plus att K2 mäter sina skidor färdigböjda medan alla andra märken mäter skidan innan den böjs... detta resulterar i att en 188 k2 blir som en 200cm skida om den skulle ha twintip. men med din tyngd så tror jag mest det handlar om din teknik för längden på skida och det är inte jag person att avgöra, känner du att den är bra så är den säkert skitbra =) k2 baside-serien har ju en 174cm lång skida vilket kan låta kort men tar du en 184lång twintipskida så är dom egentligen jämförbara i smidighet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
AT utrustning - bindning och längd på skida
Tillbaka
Topp