Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Äter Cobran pjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngaMartaNilssonFrideborg" data-source="post: 12894" data-attributes="member: 14587"><p>Det är ett faktum att vajerfjädern på Riva95/Riva1/Riva2/Riva3/Chili TÖJER sig vid användning. Prova med att ställa fjädern/vajern så hårt att du precis klarar att få på bygeln, sen bör det inte vara ngt problem med den saken.</p><p>Det är för övrigt ett av de starkare argumenten för "compression-spring" som man kör med på G3 Targa samt nya Rottefella Cobra, den tröttnar inte lika fort.</p><p>Samma problem uppstod med Dannediehard"s Telispjuck i vintras, dock var det ett par Garmont Triple G/G3 Targa och det visade sig vara fel på PJÄXORNA som ersattes av leverantör. </p><p></p><p>Jag har själv kört Scarpa T1 Race med alla Riva"s utom 95:an och Cobra"n (återkommer, den sitter på mina BigStix106:or) och det har fungerat felfritt med ytterst lite slitage.</p><p></p><p>Skär bindningen även ner på sidorna av läppen?</p><p>Är pjäxorna nya?</p><p>Ännu viktigare, har du köpt grejjerna på samma ställe? </p><p>Då kan du agera "brandman" och hävda att grejjerna naturligtvis ska fungera ihop..</p><p></p><p>/kroniskt lagd åt att förtära mig själv med eld.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngaMartaNilssonFrideborg, post: 12894, member: 14587"] Det är ett faktum att vajerfjädern på Riva95/Riva1/Riva2/Riva3/Chili TÖJER sig vid användning. Prova med att ställa fjädern/vajern så hårt att du precis klarar att få på bygeln, sen bör det inte vara ngt problem med den saken. Det är för övrigt ett av de starkare argumenten för "compression-spring" som man kör med på G3 Targa samt nya Rottefella Cobra, den tröttnar inte lika fort. Samma problem uppstod med Dannediehard"s Telispjuck i vintras, dock var det ett par Garmont Triple G/G3 Targa och det visade sig vara fel på PJÄXORNA som ersattes av leverantör. Jag har själv kört Scarpa T1 Race med alla Riva"s utom 95:an och Cobra"n (återkommer, den sitter på mina BigStix106:or) och det har fungerat felfritt med ytterst lite slitage. Skär bindningen även ner på sidorna av läppen? Är pjäxorna nya? Ännu viktigare, har du köpt grejjerna på samma ställe? Då kan du agera "brandman" och hävda att grejjerna naturligtvis ska fungera ihop.. /kroniskt lagd åt att förtära mig själv med eld. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Äter Cobran pjäxor?
Tillbaka
Topp