Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Återfall till skidor, behöver pjäx-tips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 597048" data-attributes="member: 32948"><p>Sök i forumet innan du postar trådar, många av dina frågor är redan besvarade. </p><p></p><p>Mitt främsta råd: </p><p>Gå till en bra skidbutik. </p><p></p><p>Du behöver en formgjuten sula. Varför? Sök i forumet. Sulan är värd sin vikt i guld... </p><p>Är helt omöjligt att rekommendera pjäxan om man inte har foten mitt framför sig. </p><p>Angende flex kommer du eventuellt uppleva moderna pjäxor lite mjukare än vad du är van vid. Dels ska de vara mjukare. </p><p>Hyra pjäxor innebär oftast att du får hyrpjäxor, och inte riktiga pjäxor. Hyrpjäxor stinker automatiskt som själve f**n, klämmer oavsett och kan driva vem som helst till vansinne. </p><p>Angående värme så är alla pjäxor idag tillräckligt varma. Fryser man ändå har man köpt en för stor storlek och/eller struntade man att lägga ut de där 7-800 på sulan jag pratade om. (Skyll er själva...)</p><p>Välj även en tunn skidstrumpa med mycket ull i. Strumpor med hög halt merinoull blir oftast lite dyrare, men fungerar mkt bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 597048, member: 32948"] Sök i forumet innan du postar trådar, många av dina frågor är redan besvarade. Mitt främsta råd: Gå till en bra skidbutik. Du behöver en formgjuten sula. Varför? Sök i forumet. Sulan är värd sin vikt i guld... Är helt omöjligt att rekommendera pjäxan om man inte har foten mitt framför sig. Angende flex kommer du eventuellt uppleva moderna pjäxor lite mjukare än vad du är van vid. Dels ska de vara mjukare. Hyra pjäxor innebär oftast att du får hyrpjäxor, och inte riktiga pjäxor. Hyrpjäxor stinker automatiskt som själve f**n, klämmer oavsett och kan driva vem som helst till vansinne. Angående värme så är alla pjäxor idag tillräckligt varma. Fryser man ändå har man köpt en för stor storlek och/eller struntade man att lägga ut de där 7-800 på sulan jag pratade om. (Skyll er själva...) Välj även en tunn skidstrumpa med mycket ull i. Strumpor med hög halt merinoull blir oftast lite dyrare, men fungerar mkt bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Återfall till skidor, behöver pjäx-tips
Tillbaka
Topp