Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Återigen randonnéfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bonjoh" data-source="post: 135372" data-attributes="member: 53972"><p>det där om huruvida en dynafit-bindning håller för häftig utförsåkning eller inte är ett discussionsämne som hela tiden kommer upp i franska och schweiziska skidforum. Efter att ha läst tråd efter tråd och hört mig för så känner jag mig lite klokare men förränn jag åkt på ett par själv så kan jag väl inte uttala mig definitivt.. hör av mig om några veckor när jag har lite mer personlig erfarenhet.</p><p></p><p>men det finns en hel del som kör hårt och som använder dynafit bindningar (Pierre Tardivel har dom på Legend 8800) </p><p></p><p>om intresse och franska finns så kan ni läsa igenom den här tråden och bilda er en egen uppfattning:</p><p><a href="http://skirando.camptocamp.com/forums/read.php?f=1&i=23903&t=23903" target="_blank">http://skirando.camptocamp.com/forums/read.php?f=1&i=23903&t=23903</a></p><p></p><p>Jag har bestämmt mig för att skaffa ett par Dynafit FR 10 och montera Dynafit-bindningar. Har inte bestämmt mig för pjäxorna än, men eftersom det nyligen kommit ut några alternativ på marknaden som är betydligt styvare än tidigare modeller och med fyra ordentliga spännen finns det lite att välja ifrån. (obs. att dom är fortfarande inte i närheten av styvhet som en utförs-tävlingsko men mera som de mjukare utförspjäxorna som finns på marknaden)</p><p></p><p>För mig känns det som ett klokt val delvis för att jag tänker gå lite fler turer i år (bla. en längre, Haute Route) och delvis för att jag redan har ett par Karma 185 med vanliga bindningar och ett par Seth Pistol 189 med freerides som jag använder för sånt de passar till..</p><p></p><p>kan tillägga att mina pistols fungerar finfint med freerides så jag har inget emot dom bindningarna, men det blir tungt i längden. dessutom tror jag att jag kommer uppskatta lite bättre kontakt med skidan än vad jag får med freerides (som sviktar en hel del i sidled) om förhållandena skulle bli lite svårare och isigare..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bonjoh, post: 135372, member: 53972"] det där om huruvida en dynafit-bindning håller för häftig utförsåkning eller inte är ett discussionsämne som hela tiden kommer upp i franska och schweiziska skidforum. Efter att ha läst tråd efter tråd och hört mig för så känner jag mig lite klokare men förränn jag åkt på ett par själv så kan jag väl inte uttala mig definitivt.. hör av mig om några veckor när jag har lite mer personlig erfarenhet. men det finns en hel del som kör hårt och som använder dynafit bindningar (Pierre Tardivel har dom på Legend 8800) om intresse och franska finns så kan ni läsa igenom den här tråden och bilda er en egen uppfattning: [URL]http://skirando.camptocamp.com/forums/read.php?f=1&i=23903&t=23903[/URL] Jag har bestämmt mig för att skaffa ett par Dynafit FR 10 och montera Dynafit-bindningar. Har inte bestämmt mig för pjäxorna än, men eftersom det nyligen kommit ut några alternativ på marknaden som är betydligt styvare än tidigare modeller och med fyra ordentliga spännen finns det lite att välja ifrån. (obs. att dom är fortfarande inte i närheten av styvhet som en utförs-tävlingsko men mera som de mjukare utförspjäxorna som finns på marknaden) För mig känns det som ett klokt val delvis för att jag tänker gå lite fler turer i år (bla. en längre, Haute Route) och delvis för att jag redan har ett par Karma 185 med vanliga bindningar och ett par Seth Pistol 189 med freerides som jag använder för sånt de passar till.. kan tillägga att mina pistols fungerar finfint med freerides så jag har inget emot dom bindningarna, men det blir tungt i längden. dessutom tror jag att jag kommer uppskatta lite bättre kontakt med skidan än vad jag får med freerides (som sviktar en hel del i sidled) om förhållandena skulle bli lite svårare och isigare.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Återigen randonnéfråga
Tillbaka
Topp