Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ATK Freeride spacer - Något att ha? Montera i efterhand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChelseyMoore" data-source="post: 1335435" data-attributes="member: 205682"><p>Jag monterade spacer i efterhand på mina Raider och det var betydligt enklare än jag först trodde. Man får lossa häldelen lite och justera in höjden noggrant mot pjäxan, men det är inget avancerat jobb om man är lite noggrann. Tycker personligen att spacern gör ganska stor skillnad på bredare och lite styvare skidor, särskilt när underlaget blir hårt eller uppkört. Bindningen känns mer stabil och mindre “fladdrig” bak.</p><p></p><p>På smalare touring-skidor eller om man mest går och åker mjukt puder hade jag nog kunnat vara utan. Men kör man lite mer aggressivt eller vill ha mer alpin känsla så är den klart värd det enligt mig. Det största irritationsmomentet är egentligen bara att man måste hålla rent från snö under hälen för att funktionen ska bli bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChelseyMoore, post: 1335435, member: 205682"] Jag monterade spacer i efterhand på mina Raider och det var betydligt enklare än jag först trodde. Man får lossa häldelen lite och justera in höjden noggrant mot pjäxan, men det är inget avancerat jobb om man är lite noggrann. Tycker personligen att spacern gör ganska stor skillnad på bredare och lite styvare skidor, särskilt när underlaget blir hårt eller uppkört. Bindningen känns mer stabil och mindre “fladdrig” bak. På smalare touring-skidor eller om man mest går och åker mjukt puder hade jag nog kunnat vara utan. Men kör man lite mer aggressivt eller vill ha mer alpin känsla så är den klart värd det enligt mig. Det största irritationsmomentet är egentligen bara att man måste hålla rent från snö under hälen för att funktionen ska bli bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
ATK Freeride spacer - Något att ha? Montera i efterhand?
Tillbaka
Topp