Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ashtraymofucku" data-source="post: 942890" data-attributes="member: 48303"><p>Kör själv på rocker 2 192cm och jag kan säga att det måste vara i princip omöjligt att någon skida ska vara en bättre bc-jibb skida än rocker 2. Förvånar mig fortfarande, har provat en hel del rockers men ingen är så gudomlig som rocker 2an enligt mig, har inte provat bent chetlern dock men eftersom R2an har en hel del bättre egenskaper för en lekfull men samtidigt stabil skida som t.ex stålkanterna de har skurit bort i tip/tail, väldigt lätt i tip/tail samt att de inte alls "fladdrar" lika mkt som de andra rocker skidorna jag provat. Dessa egenskaper märker man kraftigt av i pudret!</p><p></p><p>Bent Chetlern har ju egentligen inga skillnader motför en vanlig rocker skida förutom att den är mjukare vad jag förstått</p><p>Om du får tag på ett par R2, KÖP dem! </p><p></p><p>Är själv 188cm och väger 80kg, lite svårt att säga vilken längd du ska köra på eftersom man inte vet vad du använder skidan till riktigt.</p><p>Men jag hade aldrig velat haft en kortare om jag säger så. Går som på räls när man köttar men ändå sjukt lekfull och lätthanterlig i skogen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ashtraymofucku, post: 942890, member: 48303"] Kör själv på rocker 2 192cm och jag kan säga att det måste vara i princip omöjligt att någon skida ska vara en bättre bc-jibb skida än rocker 2. Förvånar mig fortfarande, har provat en hel del rockers men ingen är så gudomlig som rocker 2an enligt mig, har inte provat bent chetlern dock men eftersom R2an har en hel del bättre egenskaper för en lekfull men samtidigt stabil skida som t.ex stålkanterna de har skurit bort i tip/tail, väldigt lätt i tip/tail samt att de inte alls "fladdrar" lika mkt som de andra rocker skidorna jag provat. Dessa egenskaper märker man kraftigt av i pudret! Bent Chetlern har ju egentligen inga skillnader motför en vanlig rocker skida förutom att den är mjukare vad jag förstått Om du får tag på ett par R2, KÖP dem! Är själv 188cm och väger 80kg, lite svårt att säga vilken längd du ska köra på eftersom man inte vet vad du använder skidan till riktigt. Men jag hade aldrig velat haft en kortare om jag säger så. Går som på räls när man köttar men ändå sjukt lekfull och lätthanterlig i skogen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Tillbaka
Topp