Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mkallstrom" data-source="post: 942907" data-attributes="member: 118032"><p>Bent Chetler är perfekt för det du har tänkt använda den till. Håller med somebody om att den är riktigt jävla jobbig/obehaglig att köra om det är hårt och puckligt (typ uppkörd backe i alperna en varm eftermiddag) men min gissning är att det mest beror på den extremt korta effektiva kanten och det är inget som man lider av i mjuk snö. Jag är aningen lättare än dig (runt 70 kg utan utrustning) och kör också den första versionen (183) och även om det är den mjukaste skidan jag har kört på så funkar den som allroundskida för mig så länge det är relativt mjukt underlag. Jag är iofs ingen charger utan kör ganska samlat.</p><p></p><p>Har inte testat Rocker 2, men baserat på vad jag har läst (och att den är rätt lik Bent Chetlern i formen) verkar den funka minst lika bra i mjuk snö och hade jag funderat på att köpa en skida idag hade det kanske blivit den istället, men då mest för att få en skida som är mer lättåkt när det inte längre är puder. Bara baserat på egenskaperna i lössnö ser jag ingen anledning alls att byta ut Bent Chetlern.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mkallstrom, post: 942907, member: 118032"] Bent Chetler är perfekt för det du har tänkt använda den till. Håller med somebody om att den är riktigt jävla jobbig/obehaglig att köra om det är hårt och puckligt (typ uppkörd backe i alperna en varm eftermiddag) men min gissning är att det mest beror på den extremt korta effektiva kanten och det är inget som man lider av i mjuk snö. Jag är aningen lättare än dig (runt 70 kg utan utrustning) och kör också den första versionen (183) och även om det är den mjukaste skidan jag har kört på så funkar den som allroundskida för mig så länge det är relativt mjukt underlag. Jag är iofs ingen charger utan kör ganska samlat. Har inte testat Rocker 2, men baserat på vad jag har läst (och att den är rätt lik Bent Chetlern i formen) verkar den funka minst lika bra i mjuk snö och hade jag funderat på att köpa en skida idag hade det kanske blivit den istället, men då mest för att få en skida som är mer lättåkt när det inte längre är puder. Bara baserat på egenskaperna i lössnö ser jag ingen anledning alls att byta ut Bent Chetlern. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Tillbaka
Topp