Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 943141" data-attributes="member: 47499"><p>Ta din go pro och ge mig en video där du kör 100km/h på lite hårdare underlag.. Inte en pist slät som en dansbana utan fast underlag helt enkelt.</p><p></p><p>Hur som, planar man runt på skidorna när det är hårt utan att sätta i kanten nämnvärt så fladdrar det och det även om det går 50 eller 100. Dina R2 gör det och mina BC gör det, sen finns det ju en massa mer skidor med hög tiprocker/mjuk tip som också fladdrar. Om man stör sig på det, nja inte jag i alla fall. Det jag stör mig på är den mjuka tailen som många jibbiga bc lagg lider av. Med lite dålig teknik och bakvikt så finns det helt plötsligt inget att stå på bakom bindningen. Har inte testat R2an men tycker nästan att det händer med allt som har en del tailrocker. Kanske jag som är kass på att åka men nog hamnar dom flesta av oss i baksätet då och då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 943141, member: 47499"] Ta din go pro och ge mig en video där du kör 100km/h på lite hårdare underlag.. Inte en pist slät som en dansbana utan fast underlag helt enkelt. Hur som, planar man runt på skidorna när det är hårt utan att sätta i kanten nämnvärt så fladdrar det och det även om det går 50 eller 100. Dina R2 gör det och mina BC gör det, sen finns det ju en massa mer skidor med hög tiprocker/mjuk tip som också fladdrar. Om man stör sig på det, nja inte jag i alla fall. Det jag stör mig på är den mjuka tailen som många jibbiga bc lagg lider av. Med lite dålig teknik och bakvikt så finns det helt plötsligt inget att stå på bakom bindningen. Har inte testat R2an men tycker nästan att det händer med allt som har en del tailrocker. Kanske jag som är kass på att åka men nog hamnar dom flesta av oss i baksätet då och då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Bent chetler
Tillbaka
Topp