Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Beta Race 9.20, info???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Powdermannen" data-source="post: 12602" data-attributes="member: 15819"><p>Okej,</p><p>Då tar vi det från början.</p><p>Gämförelsen mellan 9.20 o 9.18 var kanske inte den bästa.</p><p>Det jag ville ta fram var skillnaden i svängradie och därmed</p><p>känslan av rejält skärande sväng.</p><p></p><p>Jag vill även påpeka att Jonny S har rätt i det att 9.20 är stadigare i högre farter.</p><p></p><p>Jag skulle nog ha angivit mod 9.11, i stället, för att visa på skillnad i svängradie och därmed en helt annan känsla.</p><p>Men som sagt smaken är ju olika. Och det är upp till dig att avgöra.</p><p></p><p>Jonny har även rätt i att man inte åker puder varje åk.</p><p>Fast detsamma gäller ju pefekt manchester.</p><p></p><p>Med det vill jag säga att det år få skidor som slår Head Monster eller G41/G4 på fingrarna i uppkört och slagigt före, speciellt om man gillar att stå på.</p><p></p><p>Din vikt och styrka är också av stor betydelse vid skidval.</p><p>Är du som Jonny ca: 185cm 73kg så kan skidorna kännas helt annorlunda än om du har lite mer att trycka med.</p><p></p><p>Tillbaka till frågan "var"?</p><p>Personligen så åker jag rätt mycket dvs, ca 120 dagar per år, varav</p><p>ca 100 i Alperna och Canada. Är 183cm 93kg hård.</p><p></p><p>Kanske är det skillnaden i åkstil eller muskelmassa som slutligen avgör.</p><p>Åker du mest i Åre och Sälen "duger" väl ett par 9.20.</p><p></p><p>Avslutningsvis vill jag säga att 9.20 är ingen dålig skida. Samtidigt så är den inte bäst på någonting. Test dig fram!</p><p>MVH Mr POWDER.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Powdermannen, post: 12602, member: 15819"] Okej, Då tar vi det från början. Gämförelsen mellan 9.20 o 9.18 var kanske inte den bästa. Det jag ville ta fram var skillnaden i svängradie och därmed känslan av rejält skärande sväng. Jag vill även påpeka att Jonny S har rätt i det att 9.20 är stadigare i högre farter. Jag skulle nog ha angivit mod 9.11, i stället, för att visa på skillnad i svängradie och därmed en helt annan känsla. Men som sagt smaken är ju olika. Och det är upp till dig att avgöra. Jonny har även rätt i att man inte åker puder varje åk. Fast detsamma gäller ju pefekt manchester. Med det vill jag säga att det år få skidor som slår Head Monster eller G41/G4 på fingrarna i uppkört och slagigt före, speciellt om man gillar att stå på. Din vikt och styrka är också av stor betydelse vid skidval. Är du som Jonny ca: 185cm 73kg så kan skidorna kännas helt annorlunda än om du har lite mer att trycka med. Tillbaka till frågan "var"? Personligen så åker jag rätt mycket dvs, ca 120 dagar per år, varav ca 100 i Alperna och Canada. Är 183cm 93kg hård. Kanske är det skillnaden i åkstil eller muskelmassa som slutligen avgör. Åker du mest i Åre och Sälen "duger" väl ett par 9.20. Avslutningsvis vill jag säga att 9.20 är ingen dålig skida. Samtidigt så är den inte bäst på någonting. Test dig fram! MVH Mr POWDER. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Beta Race 9.20, info???
Tillbaka
Topp