Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Betacarv X9.18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5527" data-attributes="member: 10565"><p>Fattar inte vad det är för jidder om offpistskidor? I de förhållanden de flesta av oss åker i så är inte snön bottenlös! enda anledingen till att köpa ett par breda plank är om man åker till staterna och pumpar powpow. </p><p></p><p>Här hemma och i alperna behövs det inte, oki någon enstaka gång kanske. Men vem av er kör bottenlöst flera ggr per vinter? iaf så mycket att det är värt pengarna! </p><p></p><p>Och en annan sak vem fan vill flyta ovan på den eventuella halvmeter som snöat? Då faller ju liksom iden med djupsnö? Vill ni flyta ovanpå skaffa en haschplanka! Torde vara det bästa sättet åka offpist?</p><p></p><p>Och jag fattar inte heller snacket om plattor och offpist? Utanför pisten spelar det ingen större roll vad man har under Fötterna!!! Tror ni något annat så har ni fallit för marknadens sätt att få er att köpa deras prylar! Själv åker jag på ett par höjda K2 4 och de rockar över allt, de andra timglasskidorna med plattor jag provet torde funka lika bra! Föresten alla skidor jag provat torde funka i offpist!!!</p><p></p><p>Fattar inte heller varför jag skulle köpa ett par pissmjuka Salomon screem. Vad ni än säger så har man inte samma tryck i mjuka skidor som i hårda/styva! Känns det bättre att åka på mjuka screem? jag då har du tidigare haft för hårda skidor i förhållande till din åkskicklighet (jag är ingen gud men kan skära en sväng). Visst hjälper det att de är vridstyva men men?</p><p></p><p></p><p>/?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5527, member: 10565"] Fattar inte vad det är för jidder om offpistskidor? I de förhållanden de flesta av oss åker i så är inte snön bottenlös! enda anledingen till att köpa ett par breda plank är om man åker till staterna och pumpar powpow. Här hemma och i alperna behövs det inte, oki någon enstaka gång kanske. Men vem av er kör bottenlöst flera ggr per vinter? iaf så mycket att det är värt pengarna! Och en annan sak vem fan vill flyta ovan på den eventuella halvmeter som snöat? Då faller ju liksom iden med djupsnö? Vill ni flyta ovanpå skaffa en haschplanka! Torde vara det bästa sättet åka offpist? Och jag fattar inte heller snacket om plattor och offpist? Utanför pisten spelar det ingen större roll vad man har under Fötterna!!! Tror ni något annat så har ni fallit för marknadens sätt att få er att köpa deras prylar! Själv åker jag på ett par höjda K2 4 och de rockar över allt, de andra timglasskidorna med plattor jag provet torde funka lika bra! Föresten alla skidor jag provat torde funka i offpist!!! Fattar inte heller varför jag skulle köpa ett par pissmjuka Salomon screem. Vad ni än säger så har man inte samma tryck i mjuka skidor som i hårda/styva! Känns det bättre att åka på mjuka screem? jag då har du tidigare haft för hårda skidor i förhållande till din åkskicklighet (jag är ingen gud men kan skära en sväng). Visst hjälper det att de är vridstyva men men? /? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Betacarv X9.18
Tillbaka
Topp