Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Betacarv X9.18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 5528" data-attributes="member: 10565"><p>Offpist är väl inte bara bottenlös puder? Offpist är väl all åkning utanför den snö som är hårt samanpressad av pistmaskinerna.(bristande skare,vindpinat,vågit,</p><p>klimpigt,och redan uppkörd snö.</p><p></p><p>Angående offpistskidor eller freeride och allt vad </p><p>alla breda skidor kallas.så hade jag samma ide som dig</p><p>vad ska man upp på snön att göra,man vill väl ner i </p><p>pudret.men jag fick krypa till korset.</p><p>Faktum är att ett par bredare skidor (ca 100mm på bredaste</p><p>stället) inte flyter så astronomiskt mycket bättre i</p><p>lösnön.</p><p></p><p>Jag åker själv på ett par Xscreem som telemarkskidor.</p><p>och har även åkt ross bandit XX både som slalom och</p><p>som telisar,och måste säga att det är den bästa skid</p><p>typen jag åkt, funkar otroligt bra på alla underlag.</p><p>framför allt är dom ruggigt stadiga i jävligt hög fart</p><p>när det är riktigt skitföre tex uppkört ,klimpigt etc.</p><p>som det ofta är utanför pisterna i svenska backar.</p><p></p><p></p><p>Angående "piss"mjuka skidor så gäller det alla typer</p><p>av skidor man måste köpa skidor i rätt styvhet i </p><p>förhållande till sin vikt och åksätt ett par för mjuka</p><p>skidor känns döda(redan färdig svängda innan man har</p><p>börjat pressa dom, medans ett par för hårda inte går </p><p>att få ett riktigt skär på.</p><p></p><p>rena carving skidor däremot gillar inte. jag upplever att </p><p>dom svänger efter sin bestämda radie,och inte att på</p><p>verka så mycket.(lång och kort sväng) </p><p> </p><p></p><p>MVH </p><p></p><p>p.s Gränsen öppnar på fredag men det är jävligt lite snö</p><p> där.sitter i valet och kvalet om man ska åka eller inte.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 5528, member: 10565"] Offpist är väl inte bara bottenlös puder? Offpist är väl all åkning utanför den snö som är hårt samanpressad av pistmaskinerna.(bristande skare,vindpinat,vågit, klimpigt,och redan uppkörd snö. Angående offpistskidor eller freeride och allt vad alla breda skidor kallas.så hade jag samma ide som dig vad ska man upp på snön att göra,man vill väl ner i pudret.men jag fick krypa till korset. Faktum är att ett par bredare skidor (ca 100mm på bredaste stället) inte flyter så astronomiskt mycket bättre i lösnön. Jag åker själv på ett par Xscreem som telemarkskidor. och har även åkt ross bandit XX både som slalom och som telisar,och måste säga att det är den bästa skid typen jag åkt, funkar otroligt bra på alla underlag. framför allt är dom ruggigt stadiga i jävligt hög fart när det är riktigt skitföre tex uppkört ,klimpigt etc. som det ofta är utanför pisterna i svenska backar. Angående "piss"mjuka skidor så gäller det alla typer av skidor man måste köpa skidor i rätt styvhet i förhållande till sin vikt och åksätt ett par för mjuka skidor känns döda(redan färdig svängda innan man har börjat pressa dom, medans ett par för hårda inte går att få ett riktigt skär på. rena carving skidor däremot gillar inte. jag upplever att dom svänger efter sin bestämda radie,och inte att på verka så mycket.(lång och kort sväng) MVH p.s Gränsen öppnar på fredag men det är jävligt lite snö där.sitter i valet och kvalet om man ska åka eller inte. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Betacarv X9.18
Tillbaka
Topp