Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic blog köp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 976392" data-attributes="member: 79407"><p>hej!</p><p></p><p>med din vikt och åkstil/ det du skriver om dig själv så kommer en Din-12 eller Din-14 bindning vara alldeles lagom. Sth12 är en jättebra bindning, kör på den du.</p><p></p><p>angående att du tycker att det kommer att vara ett stort steg att gå från parktwintips a 80mm midja till offpisttwins på 110mm så tror jag att det kommer ta ungefär 1-2dagar innan du knappt tänker på det. Eller ett enda bra puderåk. Det är nämligen inte svårare än så. Speciellt efterssom blog är en väldigt mjuk skida med fullrocker, skulle du däremot testa en aslång rak charger med bara tiprocker, typ Atlas för att tala atomicspråk, så skulle du uppleva en väldigt stor och svår förändring. De flesta fullrockers funkar dessutom förvånansvärt bra i pisten, inte nödvändigtvis sämre än ett par parktwins.</p><p></p><p>jag tror att blog kommer bli bra för dig, en lätt och mjuk skida med fullrocker men inte för överdrivna mått. </p><p>jag väger samma vikt som dig och skulle gått på 185an för att kunna bakmontera den litelite och ändå inte hamna längst bak på skidan. Tänk på att det är fullrocker, dvs, skidan kommer inte att kännas lång bara för att den rent faktiskt är det från spets till spets.. tänkt kontaktyta och kontaktyta vid skär istället.</p><p></p><p>177cm kommer att vara mycket enkel att börja med men du kommer "växa ur" den fortare, dvs bli bättre än skidan, typ.</p><p>185cm kommer vara lite svårare att adaptera sig till i början men är en skida att växa i som åkare.</p><p></p><p>men - från en twintip a 80mm kommer båda vara ett stort steg i rätt riktning till allroundåkning med sikte på offpist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 976392, member: 79407"] hej! med din vikt och åkstil/ det du skriver om dig själv så kommer en Din-12 eller Din-14 bindning vara alldeles lagom. Sth12 är en jättebra bindning, kör på den du. angående att du tycker att det kommer att vara ett stort steg att gå från parktwintips a 80mm midja till offpisttwins på 110mm så tror jag att det kommer ta ungefär 1-2dagar innan du knappt tänker på det. Eller ett enda bra puderåk. Det är nämligen inte svårare än så. Speciellt efterssom blog är en väldigt mjuk skida med fullrocker, skulle du däremot testa en aslång rak charger med bara tiprocker, typ Atlas för att tala atomicspråk, så skulle du uppleva en väldigt stor och svår förändring. De flesta fullrockers funkar dessutom förvånansvärt bra i pisten, inte nödvändigtvis sämre än ett par parktwins. jag tror att blog kommer bli bra för dig, en lätt och mjuk skida med fullrocker men inte för överdrivna mått. jag väger samma vikt som dig och skulle gått på 185an för att kunna bakmontera den litelite och ändå inte hamna längst bak på skidan. Tänk på att det är fullrocker, dvs, skidan kommer inte att kännas lång bara för att den rent faktiskt är det från spets till spets.. tänkt kontaktyta och kontaktyta vid skär istället. 177cm kommer att vara mycket enkel att börja med men du kommer "växa ur" den fortare, dvs bli bättre än skidan, typ. 185cm kommer vara lite svårare att adaptera sig till i början men är en skida att växa i som åkare. men - från en twintip a 80mm kommer båda vara ett stort steg i rätt riktning till allroundåkning med sikte på offpist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic blog köp
Tillbaka
Topp