Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Crimson Ti, Dynastar Outland XT, Head Peak 84
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfakrull" data-source="post: 1033552" data-attributes="member: 84544"><p>Jag ska inte säga att jag har någon erfarenhet (kollade dock på dessa modeller när jag skulle köpa skidor för ett år, det slutade med bredare skidor...) sedan men har HEAD kvar lösningen med att tippen ska flexa upp för att bilda flyt skulle jag välja bort den, det känns som en konstig lösning för att få med konservativa personer på rockertåget...</p><p></p><p>Outlanden finns ju i flera bredder men jag hittar bara 80 med XT-tillägget? Det känns som att det är en ganska svängig skida med tanke på relativt kort radie och rocker både fram och bak. Kanske inte riktigt vad du säker men i så fall skulle jag rekommendera den längsta varianten.</p><p></p><p>Atomicskidan verkar vara lite mer köttar skida och där har du mer bredd och längre svängradie också så där skulle du kanske kunna gå ner en längd, där är det väl en smaksak.</p><p></p><p>Nu vet jag inte vilken fördelning pist/offpist du tänkt dig men jag tror kanske bredare skidor också kan vara intressant.</p><p></p><p>Hoppas jag gav dig något, och hoppas någon som kört någon av skidorna hittar hit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfakrull, post: 1033552, member: 84544"] Jag ska inte säga att jag har någon erfarenhet (kollade dock på dessa modeller när jag skulle köpa skidor för ett år, det slutade med bredare skidor...) sedan men har HEAD kvar lösningen med att tippen ska flexa upp för att bilda flyt skulle jag välja bort den, det känns som en konstig lösning för att få med konservativa personer på rockertåget... Outlanden finns ju i flera bredder men jag hittar bara 80 med XT-tillägget? Det känns som att det är en ganska svängig skida med tanke på relativt kort radie och rocker både fram och bak. Kanske inte riktigt vad du säker men i så fall skulle jag rekommendera den längsta varianten. Atomicskidan verkar vara lite mer köttar skida och där har du mer bredd och längre svängradie också så där skulle du kanske kunna gå ner en längd, där är det väl en smaksak. Nu vet jag inte vilken fördelning pist/offpist du tänkt dig men jag tror kanske bredare skidor också kan vara intressant. Hoppas jag gav dig något, och hoppas någon som kört någon av skidorna hittar hit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Crimson Ti, Dynastar Outland XT, Head Peak 84
Tillbaka
Topp