Atomic FFG 16 Team

turbokevin

Ny medlem
Atomic FFG 16 Team
Halojj!
Jag är 175cm lång och väger ca 84kg och jag har funderat på att köpa atomic ffg 16 bindningen, så nu undrar jag om den passar till mej. Jag är 95% i parken och hoppar på ganska så stora hopp och gör 360, 540 och sånt men har även tänkt föröska lära mig eventuellt 720 och 900 iår. Jag skulle få ffg bindningen + Atomic punx för bara 429€ vilket jag tycker att är rätt så bra. Tacksam för all hjälp!

Atomic FFG 16 Team
Bör funka då du till skillnad mot många småkids som vill ha STH16/FFG16 faktiskt har lite kilo som sätter press på bindningen. Hur stora fossingar har du och vad har du haft för DIN-värde inställt på bindningar tidigare?

Atomic FFG 16 Team
Storleken på pjäxorna är 30.5 och jag har haft mellan 10-11din för mina förra bindningar som jag hade(marker squire) gick ju bara upp till 11din och de bindningarna var verkligen dåliga för mig p.g.a. min vikt, de gick sönder närmare 8gånger.

Atomic FFG 16 Team
Shit, 30.5 du har rejält stora fossingar för din längd, måste vara 46-någonting! Om du inte menar 305mm sullängd. Om du nu haft 10-11 tidigare så är du iaf högre än 9 som FFG16 börjar på. Dock rekommenderar jag att du inte sätter dem på 11 direkt utan börja på typ en hög 9'a eller 10 och känn in. Det är en helt annan fasthållning i den här bindningen än i Squire!

Snygga är de också!

Atomic FFG 16 Team
Carled sa:
Shit, 30.5 du har rejält stora fossingar för din längd, måste vara 46-någonting! Om du inte menar 305mm sullängd. Om du nu haft 10-11 tidigare så är du iaf högre än 9 som FFG16 börjar på. Dock rekommenderar jag att du inte sätter dem på 11 direkt utan börja på typ en hög 9'a eller 10 och känn in. Det är en helt annan fasthållning i den här bindningen än i Squire!

Snygga är de också!
Jao har rätt så stora fötter, 45-46:) Men då tar jag och beställer dem + atomic punx här nån da! Tack så hemskt mycket för hjälpen!:)

Atomic FFG 16 Team
NU har de kommit! och jag måste säga att jag verkligen rekommenderar sport-conrad! skidorna skickades på måndag och idag(fredag) hade jag dem i handen!:) Det blir väl att testa skidorna i söndag, och jag måste säga att jag redan är kära i dem! ha de bra!

Tillbaka
Topp