Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Free Zone 9:10 till nybörjare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jossan" data-source="post: 129108" data-attributes="member: 2472"><p>Är det någon som vet vilken den skidan är? Den har tio meters svängradie och ska vad jag förstått vara snäppet under tävlingsskidenivå, men det är obekräftat...</p><p>Skidan är 160 cm lång och nybörjaren är några cm längre. En vecka i Åre under nyår handlar det om. </p><p>Jag själv har kört en säsong på den, men då jag är ganska erfaren och det var några år sedan jag alpinpjäxorna på hyllan för telemark har jag lite svårt att bestämma mig för om det är en lämplig skida eller ej. Vet iaf att den svänger som sjutton och är kul att köra på, i stil med Fischers RC4.</p><p></p><p>Vet ni inte riktigt så kom gärna med era tankar ändå! </p><p></p><p>MVH Jossan</p><p></p><p>Förhoppningsvis ligger länken kvar, en bild på skidorna kanske hjälper?</p><p><a href="http://www.ottawaskiclub.com/images/TradingPost/2004-2005-season/Atomic_910_Peter_30pct_100_1826.jpg" target="_blank">http://www.ottawaskiclub.com/images/TradingPost/2004-2005-season/Atomic_910_Peter_30pct_100_1826.jpg</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jossan, post: 129108, member: 2472"] Är det någon som vet vilken den skidan är? Den har tio meters svängradie och ska vad jag förstått vara snäppet under tävlingsskidenivå, men det är obekräftat... Skidan är 160 cm lång och nybörjaren är några cm längre. En vecka i Åre under nyår handlar det om. Jag själv har kört en säsong på den, men då jag är ganska erfaren och det var några år sedan jag alpinpjäxorna på hyllan för telemark har jag lite svårt att bestämma mig för om det är en lämplig skida eller ej. Vet iaf att den svänger som sjutton och är kul att köra på, i stil med Fischers RC4. Vet ni inte riktigt så kom gärna med era tankar ändå! MVH Jossan Förhoppningsvis ligger länken kvar, en bild på skidorna kanske hjälper? [URL]http://www.ottawaskiclub.com/images/TradingPost/2004-2005-season/Atomic_910_Peter_30pct_100_1826.jpg[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Free Zone 9:10 till nybörjare?
Tillbaka
Topp