Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FM" data-source="post: 102175" data-attributes="member: 47825"><p>Jag har inte åkt på den själv, men min flickvän som är en mycket duktig skidåkare, åkte på den vecka 1 i chamonix. Vi åkte till 95% offpist, inte så mycket puder kanske, men en hel del lite tyngre orörd snö på ca 30cm. Hon har alltid åkt på skidor med mycket kort radie och har nästan bara åkt pist förrut. Med hjälp av M10:an så har hon lyft sig många steg i sin offpistteknik. Hon är även mycket nöjd med den i pisten. </p><p>Det är ju en förhållandevis riktigt FET skida men en riktigt kort radie, och konceptet fungerar VÄLDIGT bra enligt henne.</p><p>11:an är som du säger lite fetare.</p><p>Hon provade innan M9:an, men den var slutsålt så hon fick en M10:a till nästan samma pris, och 10:an tyckte hon var många gånger roligare, stabilare och helt enkelt bättre. Hur 11:an är att åka på kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.</p><p></p><p>Min flickvän är en åkare med mycket god teknik, är 1,63 cm lång och väger ca 60kg. Hon åker på 157 cm och är otroligt nöjd.</p><p></p><p>Hoppas dett hjälper dig något.</p><p></p><p>/F</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FM, post: 102175, member: 47825"] Jag har inte åkt på den själv, men min flickvän som är en mycket duktig skidåkare, åkte på den vecka 1 i chamonix. Vi åkte till 95% offpist, inte så mycket puder kanske, men en hel del lite tyngre orörd snö på ca 30cm. Hon har alltid åkt på skidor med mycket kort radie och har nästan bara åkt pist förrut. Med hjälp av M10:an så har hon lyft sig många steg i sin offpistteknik. Hon är även mycket nöjd med den i pisten. Det är ju en förhållandevis riktigt FET skida men en riktigt kort radie, och konceptet fungerar VÄLDIGT bra enligt henne. 11:an är som du säger lite fetare. Hon provade innan M9:an, men den var slutsålt så hon fick en M10:a till nästan samma pris, och 10:an tyckte hon var många gånger roligare, stabilare och helt enkelt bättre. Hur 11:an är att åka på kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Min flickvän är en åkare med mycket god teknik, är 1,63 cm lång och väger ca 60kg. Hon åker på 157 cm och är otroligt nöjd. Hoppas dett hjälper dig något. /F [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Tillbaka
Topp