Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FreeFall" data-source="post: 102177" data-attributes="member: 40076"><p>(Jag är samma person som FM)</p><p></p><p>Allra bäst är det ju givetvis om du skulle kunna teståka. Finns det ingen affär i din närhet där du kan hyra skidan, el kanske hyra den där du ska åka? Här i Göteborg finns Udén sport där man kan hyra skidan, och om du sedan köper den så drar de av hyrpriset.</p><p></p><p>Men jag tycker hursomhelst att ditt resonemag att lägga pengarna på M10 låter väldigt bra om det nu är så att du kommer åka mest pist. Skiljer ändå ganska många millimeter i bredd och det gör sitt i pisten... i offpisten kommer du inte känna någon skillnad överhuvudtaget. (Kanske om det råder bottenlöst puder, men hur ofta gör det det)</p><p></p><p>Angående längd så ska du absolut köpa 171cm om du är så lång som 188cm. Du förlorar nog alldeles för mycket i pisten, och lössnö, om du köper 162cm. </p><p></p><p>Har precis själv köpt skidor, så jag vet hur tankarna går, och det är ganska många av sina vakna timmmar som man lägger på de tankarna. Och det är nog inte mer än rätt, det är faktiskt en ganska stor inverstering... och LIVSVIKTIGT givetvis..=)</p><p>Jag hade ju turen att kunna teståka min skida en hel vecka, vilket underlättar.</p><p></p><p>Lycka till!!</p><p>/F</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FreeFall, post: 102177, member: 40076"] (Jag är samma person som FM) Allra bäst är det ju givetvis om du skulle kunna teståka. Finns det ingen affär i din närhet där du kan hyra skidan, el kanske hyra den där du ska åka? Här i Göteborg finns Udén sport där man kan hyra skidan, och om du sedan köper den så drar de av hyrpriset. Men jag tycker hursomhelst att ditt resonemag att lägga pengarna på M10 låter väldigt bra om det nu är så att du kommer åka mest pist. Skiljer ändå ganska många millimeter i bredd och det gör sitt i pisten... i offpisten kommer du inte känna någon skillnad överhuvudtaget. (Kanske om det råder bottenlöst puder, men hur ofta gör det det) Angående längd så ska du absolut köpa 171cm om du är så lång som 188cm. Du förlorar nog alldeles för mycket i pisten, och lössnö, om du köper 162cm. Har precis själv köpt skidor, så jag vet hur tankarna går, och det är ganska många av sina vakna timmmar som man lägger på de tankarna. Och det är nog inte mer än rätt, det är faktiskt en ganska stor inverstering... och LIVSVIKTIGT givetvis..=) Jag hade ju turen att kunna teståka min skida en hel vecka, vilket underlättar. Lycka till!! /F [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Tillbaka
Topp