Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 102185" data-attributes="member: 28357"><p>Jag tjatade i en tråd tidigare i vinter om breda skidor med snäv radie, och hade dessa under uppsikt. Dock köpte jag ett par Scott Santiago Mission istället, som ju är skapligt breda, men med liten radie. Och jag är oerhört nöjd! Kolla in dessa också om ni går i tankar om lagg som funkar överallt och svänger snävare än konventionella offpistplankor. </p><p>De finns i längderna 168, 178 och 183, varav den sistnämnda blev mitt val. Den känns faktiskt väldigt kort i förhållande till den faktiska längden, och jämför med Völkl 724 AX4 188cm som jag testade förra veckan, så känns de typ en halvmeter kortare, hehe.</p><p></p><p>Är man inte störd av själva bredden hos en offpistskida så är denna klart nåt att kolla upp. Jag upplever inte några större omställningsbesvär från en vanlig pistskida, trots att de mäter 89 mm under foten (90 mm hos 183-skidan).</p><p></p><p>Jag har skrivit en utförligare recension också, men den har inte kommit upp ännu. Måste väl godkännas eller hur det nu funkar.</p><p></p><p>Edit: Fast om vi nu snackar "kortsväng" så är det väl knappast ett par så breda lagg man ska ha. Nånstans går ju gränsen, men gäller det relativt korta skärande svängar så stör det i alla fall inte mig med lite bredd under sulorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 102185, member: 28357"] Jag tjatade i en tråd tidigare i vinter om breda skidor med snäv radie, och hade dessa under uppsikt. Dock köpte jag ett par Scott Santiago Mission istället, som ju är skapligt breda, men med liten radie. Och jag är oerhört nöjd! Kolla in dessa också om ni går i tankar om lagg som funkar överallt och svänger snävare än konventionella offpistplankor. De finns i längderna 168, 178 och 183, varav den sistnämnda blev mitt val. Den känns faktiskt väldigt kort i förhållande till den faktiska längden, och jämför med Völkl 724 AX4 188cm som jag testade förra veckan, så känns de typ en halvmeter kortare, hehe. Är man inte störd av själva bredden hos en offpistskida så är denna klart nåt att kolla upp. Jag upplever inte några större omställningsbesvär från en vanlig pistskida, trots att de mäter 89 mm under foten (90 mm hos 183-skidan). Jag har skrivit en utförligare recension också, men den har inte kommit upp ännu. Måste väl godkännas eller hur det nu funkar. Edit: Fast om vi nu snackar "kortsväng" så är det väl knappast ett par så breda lagg man ska ha. Nånstans går ju gränsen, men gäller det relativt korta skärande svängar så stör det i alla fall inte mig med lite bredd under sulorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Tillbaka
Topp