Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wenhov" data-source="post: 102189" data-attributes="member: 46570"><p>Så har då även jag beställt ett par Metron M10, mycket tack vare denna länken. Kör för närvarande Atomic GS9 170 cm av 2002/2003-års modell, och det är en kanonskida i allt utom offpist. Hoppas därför att M10:an ska ha samma grundkänsla som GS9:an, inte försaka för mycket i pist och samtidigt vara bättre i offpist. Jag tror mycket på detta konceptet att ha mycket bredd och bärighet på en förhållandevis kort men vridstyv skida. Tappar säkert lite mot de rena offpistskidorna samt racecarvers, men eftersom jag inte vill/kan släpa med flera par skidor på flyget, så tror jag detta är en riktigt bra kompromiss. Jag kan tänka mig att få skidor är bättre i tight skog t ex eller där det är knökig offpist.</p><p></p><p>Jag följde Macaronis länk och i och med att jag ska ner till Chamonix nästa vecka så kan jag köpa dom på plats till specialpriset dom har just nu. Är 175 cm och 73 kg och valde 171 cm. Bör funka bra på M10:an som är lite mindre aggressiv i skärningen än M11:an och antagligen något mjukare.</p><p></p><p>Återkommer med recension efter resan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wenhov, post: 102189, member: 46570"] Så har då även jag beställt ett par Metron M10, mycket tack vare denna länken. Kör för närvarande Atomic GS9 170 cm av 2002/2003-års modell, och det är en kanonskida i allt utom offpist. Hoppas därför att M10:an ska ha samma grundkänsla som GS9:an, inte försaka för mycket i pist och samtidigt vara bättre i offpist. Jag tror mycket på detta konceptet att ha mycket bredd och bärighet på en förhållandevis kort men vridstyv skida. Tappar säkert lite mot de rena offpistskidorna samt racecarvers, men eftersom jag inte vill/kan släpa med flera par skidor på flyget, så tror jag detta är en riktigt bra kompromiss. Jag kan tänka mig att få skidor är bättre i tight skog t ex eller där det är knökig offpist. Jag följde Macaronis länk och i och med att jag ska ner till Chamonix nästa vecka så kan jag köpa dom på plats till specialpriset dom har just nu. Är 175 cm och 73 kg och valde 171 cm. Bör funka bra på M10:an som är lite mindre aggressiv i skärningen än M11:an och antagligen något mjukare. Återkommer med recension efter resan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic Metron
Tillbaka
Topp