Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Atomic Panic med Rottefella Cobra R8
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 814564" data-attributes="member: 47499"><p>Skulle satsa på något bredare ändå, runt 95-100 som enligt mig funkar tillfredställande överallt även om det oftast finns mer att önska bredvid pisten. Access från atomic ser rätt nice ut, 100mm midja och liten tip/tail rocker. Finns hos tysken!</p><p></p><p>Kör både R8a och Hammerhead och gillar mina HH mer! Båda är styva så det räcker och blir över men det är skönt att ha alla inställingsmöjligheter som HH erbjuder, 5 pivot points från väldigt neutral till väldigt aktiv samt att den känns sjukt mycket stabilare då det i princip bara är två delar som skruvas rakt ner i skidan istället för R8an som först har en platta och sen lite andra prylar som skruvas i den.</p><p></p><p>Har du möjlighet så testa ett par garmont! Såg att Ener-g fanns kvar hos tysken för 399euro och jag skulle personligen slå till direkt om jag visste att den passade mina fötter. Helt okej vikt, schysst gå-läge, ordentligt styv och helt enkelt en jäkligt bra pjäxa förutsatt att den passar din fot! Annars har dom ju den nya voodoo som jag tror stenhårt på</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 814564, member: 47499"] Skulle satsa på något bredare ändå, runt 95-100 som enligt mig funkar tillfredställande överallt även om det oftast finns mer att önska bredvid pisten. Access från atomic ser rätt nice ut, 100mm midja och liten tip/tail rocker. Finns hos tysken! Kör både R8a och Hammerhead och gillar mina HH mer! Båda är styva så det räcker och blir över men det är skönt att ha alla inställingsmöjligheter som HH erbjuder, 5 pivot points från väldigt neutral till väldigt aktiv samt att den känns sjukt mycket stabilare då det i princip bara är två delar som skruvas rakt ner i skidan istället för R8an som först har en platta och sen lite andra prylar som skruvas i den. Har du möjlighet så testa ett par garmont! Såg att Ener-g fanns kvar hos tysken för 399euro och jag skulle personligen slå till direkt om jag visste att den passade mina fötter. Helt okej vikt, schysst gå-läge, ordentligt styv och helt enkelt en jäkligt bra pjäxa förutsatt att den passar din fot! Annars har dom ju den nya voodoo som jag tror stenhårt på [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Atomic Panic med Rottefella Cobra R8
Tillbaka
Topp