Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic R11 vs. Head m70??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenningO" data-source="post: 59285" data-attributes="member: 29158"><p>R11an tål vikt bra, och jag antar att om man är nästan 2 meter så väger man en del <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>R11an är en skida som funkar över hela berget, så jag misstänker att du ska åka en del utanför pisten, då kan 180 vara lite lite för att tillräcklig bärighet. Åker du dock huvudsakligen pist skulle nog 180 räcka, men det beror ju också priset. </p><p></p><p>Headen var ju riktigt poppis förra året(kolla bara recensionerna här på freeride), vet dock inte riktigt hur väl den pallar tunga åkare. </p><p></p><p>Slutligen så får jag be om ursäkt att jag gjort antagandet att du väger lite mer pga. din längd. Om inte så är fallet, så vill jag bara säga att jag menar inget illa. Idag så handlar längden på skidor mer om vikt och åkteknik än längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenningO, post: 59285, member: 29158"] R11an tål vikt bra, och jag antar att om man är nästan 2 meter så väger man en del :) R11an är en skida som funkar över hela berget, så jag misstänker att du ska åka en del utanför pisten, då kan 180 vara lite lite för att tillräcklig bärighet. Åker du dock huvudsakligen pist skulle nog 180 räcka, men det beror ju också priset. Headen var ju riktigt poppis förra året(kolla bara recensionerna här på freeride), vet dock inte riktigt hur väl den pallar tunga åkare. Slutligen så får jag be om ursäkt att jag gjort antagandet att du väger lite mer pga. din längd. Om inte så är fallet, så vill jag bara säga att jag menar inget illa. Idag så handlar längden på skidor mer om vikt och åkteknik än längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Atomic R11 vs. Head m70??
Tillbaka
Topp