Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Urban
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ptte" data-source="post: 151790" data-attributes="member: 39855"><p>Hej!</p><p>Jag är klubbåkare och tränare (käppdunkare) som kommit fram till att korta slalomskidor inte duger i offpist och blir lite jobbigt på semestern med småsyskon, har även problem med att jag inte orkar vara för rädd om skidorna när jag är tränare och har min lillebror i liften.. Jag är 185cm och väger relativt lite (65kg), kan väl lägga till att jag kan åka skidor vilket stryker de mjukaste alternativen.</p><p></p><p>Jag letar efter en offpistskida för svenska förhållanden och har fallit för Atomic Urban Skyline som verkar kombinera det jag letar efter ganska bra till ett bra pris. Funderar på längden 186cm.</p><p></p><p>Nu undrar jag om någon här provåkt skidan eller allmänt kan tipsa om vad som skulle vara en bra skida? </p><p></p><p>Väljer även mellan bindningarna Marker m12 free och Look P14, några större skillnader man bör tänka över?</p><p></p><p>//patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ptte, post: 151790, member: 39855"] Hej! Jag är klubbåkare och tränare (käppdunkare) som kommit fram till att korta slalomskidor inte duger i offpist och blir lite jobbigt på semestern med småsyskon, har även problem med att jag inte orkar vara för rädd om skidorna när jag är tränare och har min lillebror i liften.. Jag är 185cm och väger relativt lite (65kg), kan väl lägga till att jag kan åka skidor vilket stryker de mjukaste alternativen. Jag letar efter en offpistskida för svenska förhållanden och har fallit för Atomic Urban Skyline som verkar kombinera det jag letar efter ganska bra till ett bra pris. Funderar på längden 186cm. Nu undrar jag om någon här provåkt skidan eller allmänt kan tipsa om vad som skulle vara en bra skida? Väljer även mellan bindningarna Marker m12 free och Look P14, några större skillnader man bör tänka över? //patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Urban
Tillbaka
Topp