Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Urban
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 151797" data-attributes="member: 13863"><p>Jag är benägen att hålla med Peter. Är du på jakt efter ett par offpistskidor bör du sikta på en midja kring 90 mm eller mer. Eftersom du är lätt i förhållande till din vikt kan du ju med fördel gå ned lite i längd, och på det sättet få en kvick skida. Förutom Völkl Mantra (som alla lovprisar, själv har jag inte testkört) tycker jag du kan ta en titt på Dynastar Legend 8800. Jag testade den i 178 cm och blev positivt överraskad (se recensioner). </p><p></p><p>Många tror att den breda midjan bara är till nytta i lössnön. Fel, fel, fel, i fin lössnö kan du åka på vad som helst (utom blades ...). Det är i de snällt sagt blandade offpistförhållandena med vindpackat, kartongsnö, blötsnö och skare som vi ofta möter i de nordiska fjällen som den breda midjan gör underverk i skidkörningen. För oss som oftast rör oss i den södra delen av fjällvärden (Dalarna och Härjedalen) är utrymmet för "stor" åkningen oftast liten vilket gör att ett par kortare kvickare skidor kommer till sin rätt.</p><p></p><p>Sen var det naturligtvis det här med priset ... men det är ju en annan sak!</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 151797, member: 13863"] Jag är benägen att hålla med Peter. Är du på jakt efter ett par offpistskidor bör du sikta på en midja kring 90 mm eller mer. Eftersom du är lätt i förhållande till din vikt kan du ju med fördel gå ned lite i längd, och på det sättet få en kvick skida. Förutom Völkl Mantra (som alla lovprisar, själv har jag inte testkört) tycker jag du kan ta en titt på Dynastar Legend 8800. Jag testade den i 178 cm och blev positivt överraskad (se recensioner). Många tror att den breda midjan bara är till nytta i lössnön. Fel, fel, fel, i fin lössnö kan du åka på vad som helst (utom blades ...). Det är i de snällt sagt blandade offpistförhållandena med vindpackat, kartongsnö, blötsnö och skare som vi ofta möter i de nordiska fjällen som den breda midjan gör underverk i skidkörningen. För oss som oftast rör oss i den södra delen av fjällvärden (Dalarna och Härjedalen) är utrymmet för "stor" åkningen oftast liten vilket gör att ett par kortare kvickare skidor kommer till sin rätt. Sen var det naturligtvis det här med priset ... men det är ju en annan sak! That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atomic Urban
Tillbaka
Topp