Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atris vs Anima
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vegar" data-source="post: 1093203" data-attributes="member: 115922"><p>[USER=55709]@TheFnatte[/USER] Jag är 181cm lång 84 Kg och ganska kraftfull åkare (Inte Reine Barkered kraftfull men mer än snittet). Har bra fart när jag åker. Kunde gått för 184cm eller 189cm. Jag ville ha en lite roligare skida och valde 184cm. Såklart LITE bättre flyt om jag valt 189cm, och även lite mera riktningstabil, men det beror på vad du vill ha skidan till. Och hur tung/lång du är. Jag har den som enda skida jag tar med när jag skall iväg och åker alltid offpiste om möjligheterna finns. Men hade faktiskt väldigt roligt i pisten med Atris 184cm. Blir ju alltid 20% pist just när pudret inte vill. Hanterar fint när det är lite slagigt också. Den har ju ett klassiskt spann och det hjälper bra när man är i pisten eller när det inte är champagnepuder. Till skillad från Noctan som är fullrocker/omvänt spann.</p><p></p><p>Här är black crows egen rekommendation för Atris: <a href="https://commercecdn.com/w943/1511499440219750490/410d3bfb-606c-4d5f-81ca-77e7235fee31.gif" target="_blank">https://commercecdn.com/w943/1511499440219750490/410d3bfb-606c-4d5f-81ca-77e7235fee31.gif</a></p><p></p><p>Jag kan tycka att många skall ha långa skidor med titan och grejer, men åker inte Freeride World Tour eller så. Det blir inte lika roligt som en lite kortare skida. Men där är vi olika. Jag har senast kört på en Rossi 190cm med 120mm midja och det är sällan man har behovet för det (i forhållande till min tyngd/längt/åktstil). Åker mest i Skandinavien och Alperna. Kommer dock köra Atris 184 och inte Rossi 190 i Japan till våren.</p><p></p><p>Kanske det hjälper dig. Men andra kanske tycker annorlunda. Bästa är att testa om du har möjligheter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vegar, post: 1093203, member: 115922"] [USER=55709]@TheFnatte[/USER] Jag är 181cm lång 84 Kg och ganska kraftfull åkare (Inte Reine Barkered kraftfull men mer än snittet). Har bra fart när jag åker. Kunde gått för 184cm eller 189cm. Jag ville ha en lite roligare skida och valde 184cm. Såklart LITE bättre flyt om jag valt 189cm, och även lite mera riktningstabil, men det beror på vad du vill ha skidan till. Och hur tung/lång du är. Jag har den som enda skida jag tar med när jag skall iväg och åker alltid offpiste om möjligheterna finns. Men hade faktiskt väldigt roligt i pisten med Atris 184cm. Blir ju alltid 20% pist just när pudret inte vill. Hanterar fint när det är lite slagigt också. Den har ju ett klassiskt spann och det hjälper bra när man är i pisten eller när det inte är champagnepuder. Till skillad från Noctan som är fullrocker/omvänt spann. Här är black crows egen rekommendation för Atris: [URL]https://commercecdn.com/w943/1511499440219750490/410d3bfb-606c-4d5f-81ca-77e7235fee31.gif[/URL] Jag kan tycka att många skall ha långa skidor med titan och grejer, men åker inte Freeride World Tour eller så. Det blir inte lika roligt som en lite kortare skida. Men där är vi olika. Jag har senast kört på en Rossi 190cm med 120mm midja och det är sällan man har behovet för det (i forhållande till min tyngd/längt/åktstil). Åker mest i Skandinavien och Alperna. Kommer dock köra Atris 184 och inte Rossi 190 i Japan till våren. Kanske det hjälper dig. Men andra kanske tycker annorlunda. Bästa är att testa om du har möjligheter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atris vs Anima
Tillbaka
Topp