Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atris vs Camox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Primary" data-source="post: 1264198" data-attributes="member: 133688"><p>Hej, jag bumpar tråden med en liknande fråga. </p><p></p><p>Jag har för tillfället ett par lite äldre Salomon Rocker2 108 som jag älskar att åka på. Dock har jag upplevt de senare åren (när det främst blivit åkning i norden) att den är lite svårare så fort underlaget är lite hårdare. Det blir främst pist då offpisten inte alltid tillåter det. Det jag upplever är att den kan vara svår att få upp på kant och tappar kantfästet något när det blir hårt och isigt, den blir lite orolig.</p><p></p><p>Det jag söker nu är en lite smalare skida som jag kan ta med när jag åker i norden, åker jag till alperna kommer jag nog välja mina salomon skidor. Men i norden kan det vara skönt med en något smalare all mountain. Har hittat Black Crows Captis 21/22 till ett bra pris och tänkte höra era tankar kring den, som jag förstått ska den vara lite mjukare och fortfarande freeride inspirerad men min fråga är främst hur bra den presterar i pisten, även under lite hårdare underlag. </p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Primary, post: 1264198, member: 133688"] Hej, jag bumpar tråden med en liknande fråga. Jag har för tillfället ett par lite äldre Salomon Rocker2 108 som jag älskar att åka på. Dock har jag upplevt de senare åren (när det främst blivit åkning i norden) att den är lite svårare så fort underlaget är lite hårdare. Det blir främst pist då offpisten inte alltid tillåter det. Det jag upplever är att den kan vara svår att få upp på kant och tappar kantfästet något när det blir hårt och isigt, den blir lite orolig. Det jag söker nu är en lite smalare skida som jag kan ta med när jag åker i norden, åker jag till alperna kommer jag nog välja mina salomon skidor. Men i norden kan det vara skönt med en något smalare all mountain. Har hittat Black Crows Captis 21/22 till ett bra pris och tänkte höra era tankar kring den, som jag förstått ska den vara lite mjukare och fortfarande freeride inspirerad men min fråga är främst hur bra den presterar i pisten, även under lite hårdare underlag. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Atris vs Camox
Tillbaka
Topp