Att filma med vajer

Claaees

Ny medlem
Att filma med vajer
Någon som har något bra tips på hur man ska göra och vad för sorts saker som kan vara bra att ha för att filma med en kamera som löper längst en vajer?

Att filma med vajer
Fixa bara nån träbit å fäst nå hjul på den.. nån krok under som kameran får hänga i å sen är de bara å köra på.. ?

och en vajer förstås..

Att filma med vajer
n0m1z sa:
Fixa bara nån träbit å fäst nå hjul på den.. nån krok under som kameran får hänga i å sen är de bara å köra på.. ?

och en vajer förstås..
mja jo. skulle kanske räcka. men man skulle ju behöva kunna rikta kameran på något sätt också.

Att filma med vajer
aah. horisontellt jaa, men inte vertikalt. vore bra ifall den gick att vrida precis som man vill. det är hit jag har kommit i mina planer och där tog det stopp, som du kanske märker.

Att filma med vajer
men ha två krokar.... skruva in dom olika mycke för att ändra vinkel.. eller ta en rulle eltejp :P..

elelr så skaffar du några gångjärn som är riktigt sega å rostiga så kan du ändra hur du vill haha

Att filma med vajer
^de skulle ju va de bästa va du klarar av å göra de ?:P

men men det finns ju såna typ kulor som fungerar som gångjärm men dom e tröga så de skulle gå me de...alltså de är som ett O,så kommer det ett C, som på något sätts hålls fast runt O:et .... hoppas du förstår =)...vet inte om de är me magnet el vad men :S...

lycka till!

Att filma med vajer
ja byggde en form av linbana istället jag med en gung sitts som kameramannen sitter i och filmar för om man ska göra så kameran åker själv är det lät att den åker för snabb tlr för sakta osv..

Att filma med vajer
Moeller sa:
gör som N0m1z säger och fäst en fiskelina från kameran till studsmattan så borde ju kameran riktas ditåt..
mja, fast då kommer de ju inte bli speciellt snyggt

tror själv på att hänga upp kameran i en linbana och sen ha ett annat snöre som sitter i kameran och som sen går till sin hand...då går det att styra den

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp