Att handla av alpinstore.com/fr/ är en ren gissning!!

TopiNieminen

Aktiv medlem
Jag beställde ett kit med BC skidor och Fritschi bindning från en ett franskt bolag som heter Alpinstore.com och de skickar grejer separat från olika leverantörer som i dagsläget må vara vanligt. Men när jag får första paketet hem och jag råkar inte vara hemma, så råkar min granne ta emot paketet och tror då han att han har gjort en bra grej för mig, det tackar jag han för. Men paketet var om packat via Postnord och när jag äl kom hem så saknades två detaljer i paketet ett var bromsarna med dess mekanism och ett par skarjärn i sitt eget paket.

Sen kommer jag hem efter två veckor och har paketet hemma som saknar de förenämnda saker.
Då tar jag kontakt med Alpinstore.com och Postnord.se som råkar ha paketerat om mitt paket utan att rapportera innehållet av paketet .
Därefter säger Postnord även efter sina påvisade åtgärder att det är avsändaren som är skyldig att göra felanmälan som jag också gjorde samtidigt.

Då vill jag att detta franska Alpinstore.com bolaget ska ta tag i detta eftersom det är ju de som har avtal med transportsbolaget och inte jag.

Det som saknades i paketet var ett par skarjärn i sin låda, och hela bromssystem för ett par Fristischi Tecton 13, som jag är mest förvånad över, eftersom bromsarna brukar sitta i bindningarna från montaget.

Jag frågesätter hela detta, både hos Postnord eftersom de har packat om lådan, och Alipinstore.com och dess första transportör.
Då svarar den franska leverantören att vi får låta vår transportör undersöka detta. Grejerna gick på för 2papp. Efter tre veckor frågade jag om de hade kommit till någon lösning inom detta.

Då fick jag ett svar att de har skickat allt och det är mitt fel att jag inte sprättade upp paketet och kollade upp innehållet av paketet vid leveransen.

Jag frågade sen om vilka delar jag behövde för att få skidorna till brukbara och de länkade mig till deras egen hemsida som i sig är inget fel, men de uppmanade mig att köpa fel saker... Jag tycker att de är inte speciellt medvetna om saker de säljer utan de är bara en webbutik med massa friluftssaker med en chef som är orienterad för massförsäljning.

Farsen fortsätter. Nu när jag plockade fram skidorna igen för att montera bromsarna och prova skarjärnen så visade det sig dessa älskade fransmän hade monterat tådelarna av bindningarna +6mm bredvid centrumlinjen i bägge skidorna..

Det var väl någon butik som tyckte att 5mm var inom marginalen men 6mm måste väl nudda på rekord av slarv?

Bilagor

• 20231011_114915.jpg
    20231011_114915.jpg
    553.1 KB · Besök: 122
  • 20231011_114946.jpg
    20231011_114946.jpg
    567 KB · Besök: 120
  • 20231011_115133.jpg
    20231011_115133.jpg
    485.5 KB · Besök: 127
  • 20231011_115153.jpg
    20231011_115153.jpg
    545.3 KB · Besök: 118
Senast ändrad:
Farsen fortsätter. Nu när jag plockade fram skidorna igen för att montera bromsarna och prova skarjärnen så visade det sig dessa älskade fransmän hade monterat tådelarna av bindningarna +6mm bredvid centrumlinjen i bägge skidorna..

Det var väl någon butik som tyckte att 5mm var inom marginalen men 6mm måste väl nudda på rekord av slarv?
Men det var billigt!!??! 😉🤣🤣

Inte bra!
Men det är risken när det ska hinkas för mycket rödtjut till lunchen 🍷
Det är dåligt av en butik som väl har tillgång till borrmallar.
Om jag får till det hemma i köket så……

Det här med snett borrade hål anmälde jag till ARN som tog an anmälan utan några extrafrågor, så vi får sen om www.alpinstore.com kommer att göra rätt för sig till slut. Jag köpte andra lagg för att åka på tills detta blir klart, för nu har de både mina skidor och pengar.

Snödjup

Tillbaka
Topp