Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Att Jobba och bo i Frankrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 955103" data-attributes="member: 63059"><p>Vi anställer inte tyvärr, Vi jobbar med att renovera badrum och montage av kök, vi har en anställd som jobbar med att göra kalkyler, för övrigt anlitar vi bemanningsföretag (Interim), fördelarna är manga, bla kan nagon som inte sköter sig skickas pa fredagen, utan uppsägningstid, vidare har vi vid en ny kontakt 2 dagar pa oss att se att han kan sitt jobb, om inte kan vi säga nej till att han fortsätter med oss, utan att vi behöver betala för de 2 dagarna, en garanti för att bemanningsföretaget skickar kvalificerade hantverkare. Detta system är till stor fördel även för en duktig hantverkare, men klart en stor nackdel för en slarvig latmask, de fa svenska och finska hantverkare som finns registrerade hos nagot interimföretag är mycket eftertraktade, fransmän är överlag, lata och har dalig respekt för arbetstider osv, Min kompanjon som jag lärde känna under min tid som fattig bummare och sedan i fransk skidpatrull hade en bakgrund som rörmokare, och min bakgrund var plattsättare, sa vi satte tidigt igang med att fixa badrum "black" I frankrike och även i Sverige och Norge, nu har vi kört detta företaget i 6 ar, och vi är specialicerade pa tätskikt och fuktskydd för vâtutrymmen, där ligger Skandinavien och Tyskland ljusar före övriga europa. Och vi har i skrivande stund projekt i hela frankrike, Schweiz, Belgien, Luxenburg och Spanien. Fördelen med att jobba i Frankrike är, kort arbetsvecka plus manga katolska helgdagar, arbetsveckan är 35tim, men de flesta hantverkare jobbar 39tim pa 4dagar dvs 3 dagar som kan läggas pa skidakning, säg att säsongen är 20 veckor x 3 dagar = 60 skiddagar, plus helgdagar, vill man sedan prioritera att ha semester under skidsäsongen och jobba under sommaren sa är det enkelt, det finns helt klart mer jobb under sommaren, januari är lite "down" , som ni kan se, sa är 100 skidagar ingen utopi, utan helt möjligt utan att endast behöva äta makaroner.</p><p>Kalle_Bern jag lovar att byrâkratin i Schweiz är liten att jämföra med frankrike</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 955103, member: 63059"] Vi anställer inte tyvärr, Vi jobbar med att renovera badrum och montage av kök, vi har en anställd som jobbar med att göra kalkyler, för övrigt anlitar vi bemanningsföretag (Interim), fördelarna är manga, bla kan nagon som inte sköter sig skickas pa fredagen, utan uppsägningstid, vidare har vi vid en ny kontakt 2 dagar pa oss att se att han kan sitt jobb, om inte kan vi säga nej till att han fortsätter med oss, utan att vi behöver betala för de 2 dagarna, en garanti för att bemanningsföretaget skickar kvalificerade hantverkare. Detta system är till stor fördel även för en duktig hantverkare, men klart en stor nackdel för en slarvig latmask, de fa svenska och finska hantverkare som finns registrerade hos nagot interimföretag är mycket eftertraktade, fransmän är överlag, lata och har dalig respekt för arbetstider osv, Min kompanjon som jag lärde känna under min tid som fattig bummare och sedan i fransk skidpatrull hade en bakgrund som rörmokare, och min bakgrund var plattsättare, sa vi satte tidigt igang med att fixa badrum "black" I frankrike och även i Sverige och Norge, nu har vi kört detta företaget i 6 ar, och vi är specialicerade pa tätskikt och fuktskydd för vâtutrymmen, där ligger Skandinavien och Tyskland ljusar före övriga europa. Och vi har i skrivande stund projekt i hela frankrike, Schweiz, Belgien, Luxenburg och Spanien. Fördelen med att jobba i Frankrike är, kort arbetsvecka plus manga katolska helgdagar, arbetsveckan är 35tim, men de flesta hantverkare jobbar 39tim pa 4dagar dvs 3 dagar som kan läggas pa skidakning, säg att säsongen är 20 veckor x 3 dagar = 60 skiddagar, plus helgdagar, vill man sedan prioritera att ha semester under skidsäsongen och jobba under sommaren sa är det enkelt, det finns helt klart mer jobb under sommaren, januari är lite "down" , som ni kan se, sa är 100 skidagar ingen utopi, utan helt möjligt utan att endast behöva äta makaroner. Kalle_Bern jag lovar att byrâkratin i Schweiz är liten att jämföra med frankrike [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Att Jobba och bo i Frankrike
Tillbaka
Topp